Erfaring m såpotter i spagnum.

Hej til Jer.

I febuar mdr købte jeg nogle af disse små pressede spagnum potter til at så mine tomater og chillier i. Da jeg synes at de var for dyre prøvede jeg også med hjemmegjorte potter af avispapir. Nu har jeg så nogle planter som ikke trives så godt som jeg så tog ud af den potte de var planted over i, og gældende for dem alle var at det så ud som om rødderne havde for svært ved at trænge igennem spagnumpotten. Dem i avispapir stortrives. Hvad er Jeres erfaring med så/ prikle potter. Vil I fortælle hvordan I gør.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej til Jer. I febuar mdr købte jeg nogle af disse... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg bruger også mælkekartoner  til at potte over i når papirpotten er blevet for skør. Til tomater klipper jeg resten af kartonen til så jeg kan sætte det ned over tomaten og putte mere jord på så undgår man at de bliver så lange og ranglede. og der bliver mere rodnet.

det der med kompost, det gør vi da også med det bliver aldrig som de skriver i bøgerne, men det bliver jo omsat og vi behøver ikke at køre haveaffaldet væk. Til drivhuset sidste år og i år har jeg hentet kompost ude på genbrugspladsen. Så alt de de andre køre væk det henter jeg noget af.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Jeg synes der er for meget "mickro-plast" og andre trælse ting i kommunekompost. 

Hvis de forkultiveret tomat- og agurkplanter bliver for ranglet, kan man starte dem igen, ved at klippe topskuddet af og stiklingeformerer dem, eller blot sætte dem i et glas vand, så vil de slå rødder igen. 

Tomat planter kan også plantes dybt, så det kun er spidsen der stikker op. Det kan være en fordel hvis der er for høje ved udplantning. 



Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis