Omvendt overligger?

UPS! Er kun en glad amatør...;-)

Overligger omvendt over en døråbning i en gammel staldbygning, har det kun kosmetisk betydning?
Der skal ligge 4 skift over..


Prøv dog selv!
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Stålet i overliggeren skal vende nedad, så det ser rigtigt ud.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Det håber jeg da. Altså stålet er fræset ind i stenen og rillen er bagefter mørtlet/støbt til.

De overliggere jeg har brugt, der er stålet ikke fræset ind i midten af stenen, men i den nederst halvdel af stenen for at stålet har større virkning mod tryk.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Og det er du så helt 100% sikker på?


fase

Hvad så. ?.. hvis det kun er kosmetisk er det ligegyldigt for mig da det skal filtses, men hvis det er mere solidt " den anden vej" må jeg rive den ned....? Hvad er rådet?


Prøv dog selv!
Annonce

Jeg ville vende det som på billedet, fordi jernet så ikke er så udsat for fugt og dermed rust i jernet.


fase

Ja, beton er da aldrig synlig. Så ville meget byggeri ligne "bæ".

MVH


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

Hvis det skal pudses eller filtses ville jeg bare mure videre det skal nok bare det er en facade overligger begynder den jo ikke og ruste foreløbigt.


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Det var det svar jeg ventede på tak! Måske med en "pilhøjde" (bræt i spænd på midten medens jeg murer til det er tørt) er jeg blevet fortalt, så det prøver jeg.. Tak!..


Prøv dog selv!

Det var det svar jeg ventede på tak! 

Skal det forstås sådan, at det gerne må se lidt hjemmegjort ud? Et bræt som understøtning på midten vil være helt fint.


fase
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis