Revne i spartel ved samling af mdr plader

Jeg har sat nogle mdf plader op på en væg. Jeg har fuldspartlet på dem  2-3 gange, men nu hvor det er tørt kan jeg se en tydelig revne der hvor de 2 mdf plader møder hinanden. 

Hvordan skjuler jeg nemmest den revne? 

Kan jeg slippe med at sætte noget tape af en slags på lige der hvor revnen er, og så spartle hele væggen igen ? Eller skal der sættes filt på hele væggen der hvor mdf pladerne sidder, og så spartles efterfølgende? 

Eller en tredie løsning? 

På forhånd tak! 

Jeg har sat nogle mdf plader op på en væg. Jeg har... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Så må vi da håbe at endevæggen er tør   
Har du så skruet mdf direkte på væggen ?
Hvad har du gjort med skruehullerne, mht spartel.
Mdf arbejder nemlig, så du kan risikere at dine "huller" kommer til at se sådan her ud over tid. 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
PinkHenrik skrev den 01-05-2019 15:14:39

Så må vi da håbe at endevæggen er tør   
Har du så skruet mdf direkte på væggen ?
Hvad har du gjort med skruehullerne, mht spartel.
Mdf arbejder nemlig, så du kan risikere at dine "huller" kommer til at se sådan her ud over tid. 

 Endevæggen er tør. Har skruet mdf på lægter. Ja der er en risiko for at skruehullerne vil kunne ses. 

Jeg vil dog til en begyndelse, nu når jeg er nået så langt, forsøge at løse det med armeringstapen på revnen. 

Så må jeg lave det om hvis det bliver grimt med tiden. 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Nogle gange må man bare erkende at man har lavet noget klyt. Det har vi alle prøvet.  

Det du har gang i er et første klasses tredjerangs projekt. Det siger jeg ikke for at åle dig, men for at sparer dig for mange ærgrelser senere.   

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også