Udkratning af fuger

Hej


Jeg har et gammelt hus fra 1923 og skal have skiftet fugerne. Ift at kratte fugerne ud, 

1) er det bedste værktøj så en forsats til en vinkel sliber?

2) hvordan ved jeg om det er 8 eller 10mm fuger (ret svært at måle præcist på mm på et gammelt murværk)?

3) er det svært? Og hvordan undgår man at fræse murstenen?


Tak!!


Dan

Hej Jeg har et gammelt hus fra 1923 og skal have... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Har lige fået omfuget en 80m2 bungalow, mureren fugede, jeg gjorde alt det indledende. Ca. 20mm dybde, pas på, når du kommer til hårde fuger fra rep/hulmursisolering, de er svære at se, når det hele er støvet, og hos mig ville studsen langt hellere æde stenene end den hårde fuge.


Jeg kørte med en 10mm, ikke mange fuger på mit hus er samme størrelse, nu er de alle enten 10mm eller større, jeg tog bare lidt af stenene, de brede steder kørte jeg frem og så tilbage. Brugte industristøvsuger til vinkelsliberen, det tog det værste støv, bagefter fik den en tur med kompressoren hvor jeg kunne blæse det hele rent og pænt.


Tager en krig, men ser dælme skarpt ud bagefter

Tilføjelse: Virker godt at skifte håndtaget (eller hvad det nu hedder) hver ½ time for at variere lidt, hvilke bevægelser/rystelser hænderne får. Og så huske pauserne med en øl i solen, ens egen tid er jo gratis! Får man først ondt i skulderen osv. så er det en laaaang pause man skal bruge.

Fedt - jeg kaster mig ud i det

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis