Kontaktor/ Motorværn

Hej alle

Er der en venlig sjæl der kan se hvad der er galt her? Kontaktoren vil ikke "holde"

Mvh.

Mikkel

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis relæet trækker når du trykker start, men slipper igen når du slipper knappen, er det nok den grønne hjælpekontakt, til selvholdet,  der er defekt. 


Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Den grønne legoklods måler omkring 160 Ohm. Er det for meget? Fabrin mener du når jeg trykker manuelt på kontaktoren? Den følger ikke med i så fald.

Mvh.

Mikkel

Modstanden skal ligge meget tæt på 0 Ohm. Jeg mente egentlig om den grønne "pind" blev trukket med ind, når du trykke på startknappen, kontaktoren bliver koblet til. Men følger den ikke med når du påvirker kontaktoren manuelt, vil jeg tro, der er defekt. Din måling viser også en alt for høj modstand.


fase

Fabrin hvis det bare er det skylder jeg en øl.. Der har faktisk været en elektriker på men han mente at det var kontaktoren der var i uorden. Jeg er desværre ikke på stedet nu, Men jeg melder tilbage.

Tak igen 

Mikkel


Annonce

Det med øllet er OK   . Undersøg nu om holdekontakten bliver aktiveret, når kontaktoren bliver aktiveret. 


fase

Hej igen Fabrin.

Det gør den ikke, så jeg må prøve en ny.. Det er noget træls når det egentlig skulle køre i går   

Mvh.

Mikkel

Bedre sent end aldrig. Nu kommer vi til sagen. Pil kontakten af og se, om der er knækkede dele på kontakten. Der skal være en tap, som går ind i kontaktoren, og bliver trukket med, når kontaktoren bliver trukket.


fase

Den grønne pind blev rigtig nok ikke trukket med ind, jeg har sat en ny kontakt på så nu virker det bare perfekt.   

Tusind tak for hjælpen

Mvh.

Mikkel

Æhhhhh ... hva med øllerne?? Vi andre har jo også fulgt ivrigt med!


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis