Nem affaldssortering

Min kones affaldssortering er efterhånden ved at fylde hele mit værksted. Har I en god og nem løsning til affaldssortering?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeps, få muget ud i ordentlig tid, så fylder det ikke så meget.   

Men får I ikke tømt affaldsbeholder (restaffald) henholdsvis hver 14 dag, og genanvendelig emballage-affald (pap,papir, glas, plast, metal) hver måned?

Kør til IKEA uden konen er med (for at det går hurtigere og er billigere) og køb Sortera og Variera beholder systemerne.

Så kan du have det lille lager under køkken vasken, det store i værkstedet, og når de er tilpas fyldte, så kører du til genbrugs pladsen med de relevante kasser.

Jeg går selv igang med det samme projekt snart.


 

mads8700 skrev den 29-04-2019 10:34:00
Min kones affaldssortering er efterhånden ved at fylde hele mit værksted. 

Ja men kære Mads, det er jo en samlivsbetinget udfordring.
Hvis det nu var din affaldssortering der fyldte dit værksted, men nej.... 

Jeg synes ikke at IKEA sortera er rumeffektivt. Holder lidt mere til IKEA Variera.
Steensens anbefaling at tage derud uden konen kan jeg understøtte.
Eller bestill via nettet - så ryger der garanteret INGEN dimser med ind i indkøbskurven der ikke var på indkøbslisten.  Ja det koster i porto, men det er billigere end fyrfadslys, lingonsylt og servietter som skabet jo i forvejen bugner af.

Det problem løste jeg faktisk ved at renovationen leverede 3 beholdere på et par hundrede liter. Een til pap og plastfolie een delt i to til papir og metal/glas og een til husholdningsaffald. De står ude og bliver tømt hhv hver 14. Dag og hver måned. Større mængder af feks flamingo og pap, kører jeg på dumpen. Helt og let.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis