granitfliser - lysgennemtrængning

Jeg har tidligere spurgt ang. klæber til lyse granitfliser (1 cm tykke) og blev anbefalet at anvende hvid multiklæber. Jeg har prøvet at sætte en flise op foran min 500w halogen arbejdslampe og der er ikke skygge af lysgennemtrængning - når det forholder sig sådan så kan grå klæber vel ikke "misfarve" fliserne?

I byggemarkederne i Tyskland er der mindst 5-6 forskellige typer multi-/flexklæber til typisk under 100,- pr. 25 kg. Hvad skal der være i klæberen for at det kan bruges til granit?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Brandmanden

Det var netop den klæber jeg så i Praktiker i Flensborg til 320, (43 €)

De fordele der listes op behøver jeg ikke :
- hvid (skinner ikke igennem)
- udjævner op til 15 mm (mine granitfliser er glatskårne)
- ekstra hurtigt tørrende

Zementkombination mit natürlichen Mineralstoffen und hochwertigem Kunststoffpulver - dette er der i alle Cerasits fliseklæbere - men mængden kan variere.
Citat fra ErikP

Hej Brandmanden

Det var netop den klæber jeg så i Praktiker i Flensborg til 320, (43 €)

De fordele der listes op behøver jeg ikke :
- hvid (skinner ikke igennem)
- udjævner op til 15 mm (mine granitfliser er glatskårne)
- ekstra hurtigt tørrende

Zementkombination mit natürlichen Mineralstoffen und hochwertigem Kunststoffpulver - dette er der i alle Cerasits fliseklæbere - men mængden kan variere.

Jeg må desværre bedrøve både brandmanden og ErikP.

En grå klæber kan ses igennem der er her tale om en misfarvning som trækker igennem da der her er tale om et naturmateriale,på en eller anden måde trækker den mørke farve igennem.Jeg har selv været i den situation hvor jeg startede med en hvidklæber og løb tør men havde en grå begge LIP dagen efter var der tydelig foreskæl på det første stykke gulv og den sidste rest.det var bare ærgeligt,det kostede mig 1 1/2 dags ekstra arbejde plus 2m2 granit,
men nevermind prøv det selv....hvis du vil løbe den risiko :wink:

mvh.milton
Hej Milton!

Det var en ikke uvæsenlig detalje - jeg var ikke klar over at farven fra klæberen ligefrem trækker op i flisen.
Du havde brugt 2 slags klæber, men var de granitfliser du havde klæbet med den grå klæber grimme i.f.t. de andre eller var det bare farveforskellen der faldt i øjnene?
Citat fra ErikP

Hej Milton!

Det var en ikke uvæsenlig detalje - jeg var ikke klar over at farven fra klæberen ligefrem trækker op i flisen.
Du havde brugt 2 slags klæber, men var de granitfliser du havde klæbet med den grå klæber grimme i.f.t. de andre eller var det bare farveforskellen der faldt i øjnene?

hej ErkiP
nu var der tale om to forskellige limfarver,det er klart at hvis man kun bruger grå ja så vil kuløren være ens men du får en lidt mørkere nuance på det færdige resultat hvor imod med den hvide lim bliver nuancen som en tør flise.

mvh.milton
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis