Flisefundament til legehus

Vi har købt et legehus som skal placeres ovenpå et fundament af fliser på en forholdsvis plan græsplæne. Jeg har ikke den store erfaring med den slags og hvad jeg umiddelbart kan læse mig til af etablering af flise terrasser virker det lidt omstændigt. Hvad kan jeg slippe afsted når det nu ikke er en egentlig fliseterrasse, men blot hvor der skal stå et legehus permanent ovenpå? Prøver at finde et sted mellem at springe over hvor gærdet er lavest og noget der trods alt er brugbart   

Ville det gå an blot at fjerne græs og lægge fliser ovenpå eller er det nødvendigt med en større udgravning med stabilgrus mm.? På forhånd tak!

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Et legehus har normalt en begrænset brugsværdi - ungerne vokser hurtigt fra det, så den simple løsning du har i tankerne er i praksis fuldt tilstrækkelig.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg har lagt fliser ved drivhuset og som havegange efter den metode du nævner med skrælle tørvene af med en skovl (gerne skarp) i nogenlunde passende dybde. Derefter har jeg lagt en smule sand da sandet er meget nemmere at rette af end jord. Men bare et lille lag på en 2-3 cm. Det vil være rigeligt fint til et legehus. Som sagt har legehuset jo af flere grunde begrænset levetid. 

Og skal fliserne væk på et tidspunkt er det jo nemt at genetablere græsset når der ikke er et tykt lag stabilgrus.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis