Gullige plamager på badeværelser

Hej,

Vi købte et hus i efteråret 2018 som var totalt renoveret indvendig, deriblandt 2 nye badeværelser. Vi valgte dog at få det hele malet før indflytning. På begge badeværelser ser vi dog nu nogle "gullige" plamager. De fremstår enten som plamager, pletter eller ligner noget har løbet ned af væggen. Lyset skal falde rigtigt før man ser det. Jeg har prøvet at tage nogle billeder af det, men det viser sig at være ret svært.

På nedenstående billede synes jeg godt man kan se at væggen er noget gullig ift. håndklæde tørrer, samt håndklæder. Det interessante på dette billede er hvis man ser godt efter kan man se en helt hvid firkant lidt til højre for midten af billedet. 

På nedenstående billede ser man tydligt det gullige samt pletter. Jeg har prøvet at vaske det af men det kan man ikke.

Her kan man også se det gule rundt om toiletpanelet.

Malingen maleren har brugt er følgende:

Det er først her ca. 6 måneder efter der blev malet vi lægger mærke til det, men vi kan ikke udelukke det altid har været der - men jeg tvivler. Det er kun på badeværelserne vi ser det.

Farven der er malet med i hele huset er Råhvid (S 0500-N). Badeværelserne glans 20 på vægge og lofter, resten af huset glans 10 og lofter glans 5. 

Er der nogle der har et bud på hvad det kan være?

- Forkerte rengøringsmidler / kombination af rengøringsmidler?
- Forkert maling?
- Andet?
- Sollys?
- Fugt?

På forhånd tak.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg tænker om det kan være malingen? Vi brugte samme maling (Scotte fra Beckers) i hele vores nyindkøbte hus i efteråret 2017 og malingen er så piv ringe, at jeg nu har malet stort set alle vægge om med en anden og bedre maling. (Ikke fedt i et hus på næsten 300m2  )

Det kan sagtens være noget spartel eller vådrumsmembran der trænger igennem. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Jeg skal ikke kunne sige hvorfor det lige bliver gult, men jeg har oplevet det samme og kan med sikkerhed sige at mit  kom efter et dejligt langt varmt bad. Så det er dampen fra badet der har en finger med i spillet. Mit kan vaskes af med vand og sæbe. 

Hvis dit ser ud til at det løber, så kan det jo vel kun være vand der er løbet ned af muren og som så har trukket et eller andet ud af malingen eller det bagved. Er der brugt spartel/vådrumsspartel bagved?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg har malet med PP maling fra malgodt.dk

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Tak for svarene.

@wezio, oplevede i også at det blev gulligt eller var det bare ringe dækning? Jeg tænker ikke at man bruger vådrums membran på alle vægge i et badeværelse og det er på alle vægge. 

@christiannielsen, jeg kender godt til det du siger men det er ikke tilfældet her. Det kan _ikke_ vaskes af - har prøvet med alt. Og det gule og jo på alle flader i badeværelset. Vi har ikke selv lavet badeværelserne, men det er ikke "gør det selv" det er udført af professionelle håndværkere.

Hej det er lidt svært at sige hvad grunden er. Men for mig ser det ud til at det er noget der er trukket igennem malingen som f.eks nikotin, hårlak osv. Jeg ville anbefale jer at male rummet med en isolerende maling og derefter en vådrumsmaling i glans 40 eller 25


Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler
Annonce
Fik du bugt med de gule plamager på badeværelset? Vi står med akkurat samme udfordring, med plamager vi opdagede ca. 6-12 måneder efter vores badeværelse blev renoveret. Plamagerne bliver mere og mere tydelige og ser forfærdelige ud.
Er nysgerrig på, om det hjalp med noget spærrende maling?
Hej,

Vi fandt aldrig ud af hvorfor og vi har først tænkt os at male det igen nu her til sommer.

Hvordan blev det renoveret - er det vådrums gips i det hele f.eks.?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også