Er dette noget der gør noget?

 Følg tråden
kewinlund
kewinlund
Indlæg: 176
Postnr: 5700
kewinlund kewinlund

Hej

Kigger pt på en Octavia fra 2012

Bagbroen ser ud som på billederne. Er dette et problem mht rust?

Ellers ser den god ud nedenunder og i øvrigt over det hele.

Ved ikke endnu om den har fået undervognsbehandling tidligere!

 

Assumptions is the mother of all major fuck-ups !!!

Søren O
Søren O
Indlæg: 2851
Postnr: 7000
Søren O Søren O

Det er overfladerust der ses på billedet. Det viser at bilen trænger til en gang rustbeskyttelse. Umiddelbart er der ingen problemer lige nu, men rusten er tydeligvis på vej.

Har bilen været skadet? Det er ikke normalt med stregkoder på de forskellige dele hvis de ikke er udskiftet.

Jeg ville nok være betænkelig ved denne bil, og jeg vil anbefale dig at få den testet evt. ved FDM.

Søren O
je_ns
je_ns
Indlæg: 4999
Postnr: 0000
je_ns je_ns

Det er aldrig godt med rust i bilen, men om det er et problem, nok ikke de næste år, men på et tidspunkt, kan det jo godt blive det.

Med den rette type undervognsbehandling, kan du udsætte problemerne.

Hvis du ikke vil koste en undervognsbehandling, kunne du sprøjte de angrebne steder med Prolan heavy   Link til Prolan

Synes det har en overbevisende hæmmende virkning på rust, på dele der allerede er rustne.

ProLan Heavy spray 0,5 l


Hellere eje, end at leje.
kewinlund
kewinlund
Indlæg: 176
Postnr: 5700
kewinlund kewinlund Trådstarter

Har ikke været skadet nej.

Det er planen den skal undervognsbehandles et autoriseret sted hvor alle "løse" dele, inderskærme mm bliver afmonteret.


 

Assumptions is the mother of all major fuck-ups !!!

henrikhansen1
henrikhansen1
Indlæg: 69
Postnr: 2670
henrikhansen1 henrikhansen1

Den overflade rust finder du på mere eller mindre alle bagbroer og bagbroskomponenter fra VAG gruppen herhjemme i Danmark. Undervognsbehandling kan klart anbefales, men det skal ikke være for at beskytte undervognskomponenter men selve karosseriet. 

De VAG biler som har undervognsbehandlingen skjuler desværre også bare overstående rustangreb da stålet der er anvendt ikke er så glad for der danske klima. Det samme kan højst sandsynligt også ses på de forreste bærearme alt efter model/motor (større motorer bruger alu arme imens de mindre modeller bruger plade arme)

Ang. stregkoden havde jeg på ingen måde været nervøs over dette. Det er ikke unormalt at bøsningerne i de bagerste bærerarme (ligesom den som har et klistermærke på sig i dit billede) mørner igennem årene eller justeringen ruster sammen til bagvognen og derfor kræver udskiftning. Ikke sagt den ikke kan have været skadet, men den bærearm ville på ingen måde få mig til at tænke i de baner hvis jeg kiggede på den. Her skal du nærmere kigge efter overgange i malingen imod taget eller ved falser/rudelister.

Henrik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.