Tilslutning af led transformer. Efter nye lamper

Hejsa drenge og piger. 


Jeg har sat nye lamper op. 

Fra Daxtor. 

Og der var led transformer med 220volt han stik til alm stikkontakt. 

Den gamle sad tilsluttede i et loft udtag. 

Så mit spørgsmål er: må jeg klippe kablet over og tilslutte det. Lige som man tilslutter en normal lampe?

Eller skal jeg have en Elektrikker til det. Når transformeren er født med stik. 


Er den nye transformer. 

Er den gamle  

Og her er de tilsluttede.


Jeg ved godt det er lige til at tilslutte. Men da jeg bor i andelsforening og er formand så vil jeg jo gerne have det lovligt. 


Side spørgsmål. Der står de kan dæmpes. 

Skal det være en særlig, dæmper eller kan jeg købe en i Harald Nyborg og skifte. Jeg har jo kontakt i forvejen. 


Ny viden er spændene.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du må gerne klippe stikproppen af og tilslutte til lampeudtaget.

Det er selve driveren som er dimmable. Jeg vil gætte på at du ikke skal bruge noget ekstra, men at det kræver en signalledning fra afbryder til lampeudtag/driver. Der bør stå i brugsanvisningen hvordan du skal tilslutte. Har du læst i den?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Du kan godt klippe 230V-stikproppen af og monteret ledningen direkte i dit lampeudtag. Det er en helt normal fremgangsmåde. 

Du skal købe en lysdæmper, som er beregnet til LED-lys. Det står på dæmperen om den kan. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Der var ingen brugsvejledning med. 

Jeg har få klippede kablet og tilsluttede det. Og det virker fint. 

Jeg skal lige have skiftede i den anden side af køkkenet. Også bliver det næste lysdæmper. 

Tak for hjælpen


Ny viden er spændene.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis