Skift af vandhane / lukning for vand

Hej

Jeg skal skifte vandhanen ude i vores bryggers, hvor vandmåleren i øvrigt også sidder. Spørgsmålet går på om det er muligt at lukke af for vandet lokalt (se billede 1) på de to rør eller om jeg skal slukke for hovedhanen. Hvis sidstnævnte, er det så det grønne eller røde håndtag (eller begge) jeg skal dreje (se billede 2) før vandet er lukket?

På forhånd tak!

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

På billede 1 er der vist 2 ballofix ventiler. De burde kunne lukkes, og så må du gerne selv udskifte blandingsbatteriet. Prøv at finde en umbroconøgle (sekskantnøgle) det passer i dine ballofixventiler. At pruge en skruetrækker er nærmest kun muligt mens ventilerne er ret nye.

Du kan også lukke ved vandmåleren, og det er kun nødvendigt at lukke på den ene side af vandmåleren. Skal man gå helt efter reglerne, så er det ikke gør det selv arbejde når det er nødvendigt at lukke der.


Søren O

Jeg kan ikke se din rørføring ved vandmåleren, så om der er rødt eller grønt håndtag på din afspæringshane er ligegyldig. Der skal blot lukkes for vandet, og det er nok at lukke på den ene side af vandmåleren.

Jeg kan se du har en galvaniseret vinkel med begyndende tæring. Hold lige øje med den, måske bliver den utæt.


Søren O

Det gik med umbroconøglen, men noteret.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis