Gulvvarme knirker

Hej LDS

Jeg har netop lagt gulvvarme i hele huset. Gulvarmen er ført i novopan klimagulv gulvvramespåndplader monteret på en strøkonstruktion. Jeg har været så dum / uvidende at jeg har benyttet gulvvarmeslanger med iltspærren uden på rørene☹️

Hvad er jeres erfaring. Stopper knirkelydende med tiden, når rørene har udvidet sig nok gange? Eller vil det forsætte? 

Gulve, lister og dører er monteret og der er fuget og malet, så det er ikke super nemt at lave om. 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det vil desværre fortsætte.


 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Velkommen på lds.

Du bliver nok nødt til at ændre din hjerne fra at være gal på denne knirken til at være glad for knirken. 

Det kommer hver gang termostaten tænder for varmen til dette rum, så den eneste måde du kan undgå det på er at sætte termostat op til 40-50 grader. Og der efter  skrue ned ved gulvvarmefordeler indtil temperaturer passer i rummet. Så er der tændt for varmen hele døgnet og du får ingen knirkelyde. Men dine andre gulv skal naturligvis ikke



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det blev lidt sent så undskyld den pludselige afbrydelse.

Dina andre gulve skal ikke blive for kolde så det drejer sig om at fordelings indstillingen er korrekt.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jesper- der er gulvpap mellem varmefordelingspladerne og gulvet. 

Iden med at det kører varme i slangerne hele tiden kan jeg godt se virke. Dog uden den store flexibilitet for at have det kolder eller varmer i et rum. 

Jeg må overveje om det er bøvlet værd at pille gulvene op. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også