bejse

hej alle jeg har lavet et bord med regler og terrassebrædder købte så noget pulverbejse fra jem og fix mørk valnød da jeg er vild med den farve spørgsmålet er så når jeg har givet det bejse og tøret det over med en klud kan jeg røre ved det meget hurtigt uden det smitter men når jeg så vil tøre det af med en klud eller jeg giver det klar lak smitter det af hele tiden jeg har tørret og tørret og har enda prøvet at skure det hele ned med en svamp men farven bliver ved med at smitte af og ville da ikke mene det dur at klar lakken bliver blandet med farven og man skulle jo gerne kunne tørre det af med en klud:)hvad gør jeg forkeret?måske er det bedre at se om man kan få fat i noget olie med valnød farve?og hvis man kan det kan man så få noget klar lak man kan smøre over olien?skal bejsen tørre i mange dage før man kan tørre det af?det smitter bare ikke af så længe det ikke får vand eller lak

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du brugt fru Petersens hattelak?

Enten er det en elendig lak du har brugt, eller laget er for tyndt.

Efter bejdsen er tør lakerer du med almindelig klar gulvlak. Bejdsen skal ikke blandes i lakken. Lakering skal gentages et par gange med mellemslibning for at få en tæt og satinglat overflade.

Et ordentlig lakarbejde sikrer at bejdsen ikke smitter af. 

For guds skyld - hold olie og lak på behørig afstand af hinanden. Du risikerer alverdens ulykker hvis du begynder at blande olie og lak uden at have tjekket om produkterne er forenelige.

Husk også at lakerer på undersiden af bordet for at minimere at træet kaster sig. Det gør det nu nok alligevel fordi du har brugt terrassebrædder der er opskåret og tørret som konstruktionstræ.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis