Gjort riller fra rillefræser klar til spartling?

Hej allesammen.

Jeg har overtaget et hus fra 76 hvor der sidder glasvæv i alle rum! Planen er der skal rullespartles eller sandspartles oven på vævet da det sidder godt fast.

Spørgsmålet er så, hvordan skal jeg gøre de steder hvor jeg har rillet ledninger ind i vægen? Hvad skal de lukkes med inden spartel for der ikke kommer revner? 

Gør det ordenligt selv, eller betal dig fra det
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der kommer ikke revner. Der er jo ikke to dele der bevæger sig.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Når kabler eller rør er lagt ind fyldes med bakkemørtel tilsat en lille smule cement, alternativ er at købe en pose tørmørtel. 

Det kastes eller presses ind i rillen så det får godt fat.

Der skal skrabes godt af og vaskes på glasvæv, så mørtelen ikke på nogen steder rager for langt ud.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Jeg har bare læst et andet sted at det vil revne? 

Gør det ordenligt selv, eller betal dig fra det

Der er mange riller i stort set alle huse der er afsluttet på den måde uden at revne.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Det bliver lukket med en blanding af mørtel og cement. (1:8) Alle huse og lejligheder bliver lukket på den måde. Du skal bare sørge for at vande rillerne først elers tørrer det for hurtigt og hæfter ikke så godt og i det hele taget sørge for at de er så støvfri som muligt inden du trykker mørtlen i.  Men selvom man sjusker lidt på de dele, holder det nu alligevel.

Det er først hvis man efterfølgende skal til at banke i noget hvor der er rillet og sjusket, at man opdager at det kunne vist godt have været lavet bedre. Men revner og falder ud det gør det ikke.  

km
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også