Ja, det smerter at sku spørge....

Jeg fik, jublende vores nr 2 bil gennem syn.  Nu vil konen ha navkapsler på!!! Bilen er en gammel Fabia og de nyindkøbte kapsler med clips er denunterfløjtemig ikke til at få på. Tricks please!


 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er der ikke en instruktion med navkapslerne der viser hvordan du kan "korte kanttråden op". Tråden skal "forkrøbbes" nogle steder, således at den ikke presser så hårdt udad. 


Søren O

Det er den specielle model med en række clips, der passer ind i slidser i fælgen. Man kan ikke montere alm kapsler med tråden. Jeg spørger, fordi der måske findes et stykke værktøj til at guide clipsen, der sidder godt gemt. Hvis man bare banker på kapslen, bøjer clipsen. Det er vist det samme på Polo og Golf.


 

Hvis ellers hjulkapsler og fælge passer sammen, mål afstande mellem clips og det ellers ser ud til at clips passer i huller, jeg synes ikke man kan tale om slidser, så er tricket at styre efter ventilen, og bruge “kødhammeren”. Og originale kapsler sidder godt fast

“ Mangeårig Fabia ejer”


"Hvis du laver arbejdet ordentligt første gang, behøver du ikke lave det om"

Billeder siger meget mere end ord......

Billeder af fælgene og kapslerne vil nok give bedre svar..



MVH Njord

Tak for svarene. Det åndssvage problem opstår, fordi clipsene i de nye kapsler er utrolig tykke og modholdet i kapslen kun en lille plastknast, så jeg er bange for at lædere. Clipsen vælter også let hvor det sidder. Jeg lokkede med lidt wd40 og fik een kapsel på pånær eet clips, hvis ene vinge sidder udenfor hullet. Jeg skrev slids i fælgen, fordi hullet er smalt og aflangt.

Nå, jeg bøvler videre. Tak ellers!



 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis