Vandglas

Jeg er igang med at uderstøbe et gammelt hus jeg købte for 2 år siden. Vi skulle have huset sandblæst og armeringspudset for at slutte af med farvet puds. 

Det mest seriøse tilbud vi fik på pudseopgaven var sjovt nok et afslag på projektet, da han ikke ville stå inde for det endelige resultat uden huset blev understøbt først. Den rare mand gav nogle gode råd med på vejen til hvordan det burde udføres.

Nu er jeg godt igang med understøbningen og vil rigtig gerne slutte den del af projektet af med at pudse øverste del af fundamentet og hele den nye sokkel op med sokkelmørtel, iblandet vandglas for at undgå at der trækker noget som helst fugt op i murværket.

Er der nogen lav-det-selv folk derude, som kan anbefale et sted hvor man kan købe vandglas til rimelige penge? Budgettet er i forvejen trukket tyndt af uforudsete udgifter..

Mvh Thomas

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Borup 5 liter kan findes til knap 140 kr.

Har lige købt 5 liter borup vandglas i XL, mener det kostede 160kr

Men der findes forskellige slags vandglas, så hvilke der er mest velegnede, ved jeg ikke.

Her har de 3 forskellige slags https://bollerup-jensen.dk/produkter/?s=vandglas

Fra 395 kr for 2½ liter og ned ad....

Men om det er en god ide at komme vandglas i pudset, skal du nok lige studere nærmere, der vil jo stadig kunne trække vand op i soklen.


Vi prøver igen, i morgen --

Hvis du vil stoppe fugten bør du lægge noget ind i skolen der stopper den enten murpap eller en stålplade. Stålplade kan skydes ind i den eksisterende sokkel. 

Hvis du vil beskytte mod fugt udefra så mal den færdige overflade med et egnet produkt (nok noget bitnumen altså en art tjære), jeg tror ikke vandglas vil have en særlig lang holdbarhed under jorden 


Ask

Tak for indspark 👍

Jeg lægger murpap mellem mur og sokkel hvor jeg kommer frem. 

Det er måske lidt livrem og seler at begynde at spekulere i både vandglas og spærrende sokkelmaling🙄

Murværket er teglsten på Sylstensfundament og hvor jeg kommer frem kommer sylstenene væk og teglstenene beklædt med murpap før understøbning med ekspanderende beton.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis