Fordeler til nyinstalleret opvaskemaskine

Hej med jer, jeg håber I kan hjælpe.

Vi får om få dage leveret en opvaskemaskine der skal indgå i vores nye køkken. Vi har haft revet hele køkkenet, inklusiv vægge og loft ned, så det har været en større omgang, og håber derfor på en let (billig) løsning til opvaskemaskinen.

Da der ikke har været vaske- eller opvaskemaskine i køkkenet før, så der mangler en tut til vandtilførsel på vores vandrør. 

Der er PT et T-stykke der fordeler varmt vand fra vandrør til hhv badeværelse (både bruser og håndvask som bruger samme blandingsbatteri/armatur) og til køkkenets blandingsbatteri. Den kolde løber kun til køkkenets blandingsbatteri.


Mit spørgsmål er, om hvorvidt man kan købe et fordelingsstykke, som sættes EFTER min ballofix, så der kan løbe vand til både vask og opvasker? Allerhelst noget jeg kan sætte i selv. Jeg sætter pris på simple svar uden for mange valgmuligheder :-)


Venlig hilsen Mo

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Et 1/2” t-stykke og et par flexslanger må kunne bruges. Monter med tape.


 

En opvaskemaskine skal normalt monteres med kontraventil og den skal helst adskille maskinen fra evt vandhaner især køkkenvandhaner. Man kan få en simpel tappe vandhane med indbygget kontraventil til formålet men kan også bare løbe en kontraventil og sætte den på et t stykke. 

Du kan godt lave det efter ballofixen men jeg vil tro at løsningen er på kanten af at være lovlig, det er så dit eget valg om du går op i det 


Ask
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis