Hvordan ordner jeg min flagstang?

Hej allesammen!

I må bære over med mit meget lavpraktiske spørgsmål - jeg er helt grøn og har 10 tommelfingre, men:

Jeg skal til at ordne flagstang i træ. Den er lidt gammel, og malingen er slidt.

1) Jeg forestiller mig, at jeg bør slibe den ned først. Hvordan gør jeg det? Kan jeg nøjes med sandpapir? Og i så fald, hvor groft bør det være? Vil heller ikke risikere at ødelægge noget.

2) Er der en bestemt type maling, jeg bør bruge, når det dels er træværk, dels skal kunne holde til vind og vejr udendørs?

3) Skal der noget ekstra beskyttelse på, når malingen er tør?

På forhånd tusind tak for hjælpen!   

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Først skal du lægge flagstangen ned, for den er mega svær at male mens du kravler i den       
Spøg til side.
Du kan bruge et skrabejern til at tage de værste afskalninger i malingen, så sliber du stangen, og her kan du bruge er gammelt trik med et stykke tagrende foret med sandpapir(det har den rigtige krumning omkring stangen).
Hvis malingen sidder godt fast, skal du kun lige slibe så malingen bliver mat, der er ingen grund til at slibe ned til bart træ.
Så bruger du almindelig træbeskyttelse i den farve du ønsker (ville være fedt med flerfarvede flagstænger  ) og lader det tørre... giv den hellere 3-4 tynde lag end 1 tykt lag maling.

Velkommen til i øvrigt   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Og evt ofre en udskiftning af flaglinen også hvis den ser mør ud efter flere år med UV lys i solen

uldal skrev den 23-04-2019 15:20:19

Husk at male knoppen!

 På flagstangen     Uldal, jeg kunne ikke dy mig.


fase

  


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også