Betongulv i garage

Hej,

Jeg er igang med at opføre ca. 40 m2 garage, og vil gerne have støbt betongulv - jeg vil gerne lave det så nemt og billigt som muligt, men hvad er minimum?

Garagen bliver uopvarmet og opføres i vores indkørsel, hvor der i dag under fliserne på 50x50x6 cm ligger 5-10 cm sand og derunder ca. 20 cm stabilgrus.

Min umiddelbare plan er at fjerne fliserne, smide ekstra stabilgrus på, så jeg kan udjævne terrænforskellen på ca. 10 cm, derefter evt. en dampspærre og så 8-10 cm beton.

Målet er et jævnt gulv, uden fugt. Umiddelbart har jeg to spørgsmål:

Vil et lag flamingo gøre en forskel, eller giver det kun isolering, hvis garagen er opvarmet?

Er det nødvendigt at lægge armering i betonen?


Mvh

Simon

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Lyder da ok. Isolering uden varme vil kun være kapillarbrydende.

Minimum 10cm beton og så lade være med at spare armeringen.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Hvorfor fjerne fliserne ?

Med den belægning og underlag burde den snildt kunne holde til biler i en garage.

Evt kan du rense og male fliserne med maling.


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....

Flamingo virker som kabilarbrydende, men vil nok kræve et tykkere lag beton.

Jeg ville ikke spare rionettet, noget 6mm kan gøre det, det vil koste ca 1000kr for 40m2

(du kan nok få 4mm til ca 700 kr )



Vi prøver igen, i morgen --

Tak for svar. Så sparer jeg nok flamingo'en - også for at slippe for den ekstra udgravning. 

Så løsningen bliver 20 cm stabilgrus, dampspærre, rionet på afstandsklodser og så 10 cm beton.

Jeg ser ingen grund til at ofre stabilgrus under betongulvet. Alm. fyldsand er tilstrækkeligt. 


Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også