Renovering af Volvo Penta MD5C

Jeg har taget motoren ud af min Sunwind 27, for at gennemføre en renovering af motor og sejldrev med mere.
Nu mangler jeg imidlertid nogle tekniske oplysninger, som jeg håber, at der er nogen, i dette udmærkede forum, som kan hjælpe mig med!!.

Motoren er en Volvo Penta MD5C serie 3000 fra 1983 - Sejldrev 120S.

Jeg mangler oplysning om brændstofdysens indsprøjtningstryk, samt hvad er det normale kompressionstryk??

Jeg er desværre ikke i besiddelse af nogen dokumentation på motoren overhovedet, så kopi af instruktionsbog og værkstedshåndbog er meget velkomne.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har selv stået og manglet en værkstedshåndbog til min Volvo Penta MD2B.
Jeg fik sådan en bog gennem Køsters boghandel og jeg skal lige bruge lidt tid på at finde adressen til dig.
Vender straks tilbage..............
Hejsa

Jeg ved godt at det er et stykke tid siden at du har efterspurgt denne manual. Men bedre sent end aldrig. Prøv at kigge på min hjemmeside, under "Byttebiksen" der ligger en del manualer, og workshop bøger (gratis), håber at du kan bruge dem.

Jeg skal selv til at skifet motor i min båd, så jeg får en Volvo Penta MD7A til salg på et tidspunkt....hvis du er interesseret, så skriv.

Tomas
ER det muligt at tigge om et fotokopi af de sider fra din MD2b- jeg forventer at A og B modellen er rimeligt ens- uden at være helt sikker! og da jeg har både en MD2 A og 2B, som jeg kan vælge i mellem er det klart den mest rentable der står for skud-Bjarne S.N.

BSN
Ok jeg ved at tråden er "lidt slidt"- men jeg har stadig brug for nogle oplysninger- og har intet imod lidt nostagi

BSN
Ok jeg glemte et D til sidt i typebetegnelsen- det to diesel motorer

BSN
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis