For nylig opstået lavfrekvent konstant støj


I nogle uger har vi været plaget af noget lavfrekvent konstant støj, i form af en lavfrekvent brummen eller summen inde i huset, som vi er mest plaget af om aftenen og natten, da der i dette tidsrum er ro i kvarteret. Vi har boet her i mange mange år uden problemer. Nogen bud på hvad det kan komme fra ? Umiddelbart tænker jeg selv på en relativt stor blæser, men hvad kan det ellers være ? Nogle bud? Vi bor i parcelhus kvarter, og støjen er lidt højere inde i huset end udenfor, det er lidt som om vores huskonstruktion "forstærker" støjen (på samme måde som en bils karosseri kan forstærke støj i en bil). 

Der er ingen af vores naboer der har fået varmepumper eller ventilationsanlæg... I hvert fald ikke dem vi bor lige ved siden af.


Jeg har prøvet at slukke for ALT i huset ved at trippe HPFIen, det ændrer intet.


Kan det komme igennem fjernvarmerør, eller kan det være en kloaksystempumpe med defekte lejer ?


Alle ideer og bud modtages med tak. :)

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du en kloak pumpestation i nærheden, kunne det da bestemt være et bud, at en defekt pumpe kunne være årsagen, men den vil jo kun køre periodevis.



Vi prøver igen, i morgen --

Det kan være en ekstra pumpe, fjernvarmevækrket har monteret på fremløb til kvarteret. Det har jeg set tidligere. Men det kan også være hos dig selv. Et rør der har kontakt med engennemføring, en genstand der er placeret op ad en gulvvarmepumpe feks


 

Vi har haft nøjagtigt samme problem og hos os var det fjernvarmenettet den var gal med. Da vi endelig fik mistanken til fjernvarmen kunne vi fjerne lyden ved at lukke for hovedhanen til fjernvarmen. 

Dernæst fik jeg en vvs'er til gennemgå mit anlæg og det var fejlfrit. Så fat i forsyningen, som sagde at det KUN kunne være hos mig. Så om igen med VVS, som endnu engang sagde at mit anlæg var fejlfrit. 

Derefter tog jeg fat i forsyningen igen og det var en pænt sej kamp at få dem overbevist om at der var noget galt. Men efter lang tids korrespondence imellem mig, forsyning og VVS' er fik vi dem ud at kigge på ledningsnettet og ganske rigtigt, de fandt en defekt kontraventil i deres system nede i bunden af vejen....suk. 

Da den blev skiftet blev der dejligt stille igen. 

Jeg havde efterfølgende en pænt ophedet ordveksling med forsyningen og vi blev enige om at jeg sendte de sidste fejlfindingsregninger fra VVS til dem.

Opdatering. Støjen er forsvundet igen, og fandt aldrig ud af hvad det var...? Jeg henvendte mig ikke til fjernvarmen, men havde dog fundet frem til deres telefon-nummer......

Find lige dine indgange fra eksterne systemer ind til huset, når en mekaniker skal lytte på en gearkasse på den gamle måde tager han en lang skruetrækker, sætter metal mod kassen og enden af håndtaget mod øret. Jeg tror ikke du vil være i tvivl hvis lyden kommer ind via rør med  mekaniker metoden. 



Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis