Fjerne kæmpe træstub

Hej

Jeg er ved at grave ud til en terasse og skal fjerne en træstub. Jeg troede at jeg nemt kunne snuppe den med minigraveren, men den er meget større end jeg havde troet. Jeg har gravet en dyb rende rundt om stubben, men den rokker sig stadig ikke. Hvad ville I gøre herfra?

jeg har sat en mælkekaton på toppen, så i kan få indtryk af størrelsen.

Jeg har i øvrigt ikke minigraveren til rådighed længere, med har en bil med anhængertræk som kan benyttes.


32 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Drikker den mælk? Kan ikke se noget billede


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Hvis du ikke kan fjerne den med en minigraver tvivler jeg på at du kan gøre noget med en bil med anhængertræk. 

Dog kan du bruge bilen til at hente en lejet stødfræser/stubfræser, som må være vejen frem

Jeg så ikke billedet før jeg skrev min besked. Når nu du har gravet den så meget fri kan du jo save nogle af rødderne over, særligt hvis du har en sav du ikke er alt for glad for... 

Læg en kæde om, og næste gang skraldebilen kommer forbi tilbyder du ham en lille erkendtlighed, hvis han lige vil trække i kæden en gang. 

Annonce

Er der muligt at sætte ild til den?

Jeg er så småt ved at opgive at få den op af hullet i hel stand.

Jeg forsøgte engang med at sætte ild i sådan en, et blev ikke til noget, men kan du save et dybt kryds i ovenfra så kan du måske få ild i den som de der vildmarksting. Men hvad skal terrassen bestå af? er det en træterrasse kunne man save den ned under højen og lade den stå.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

En stenterasse. Den står der hvor vi vil have støbt pæle til et hegn foran terassen og rødderne går ud og genere der hvor der skal lægges fliser. Jeg prøver at sætte ild til den i morgen, så må vi se hvad der sker

Hvorfor ikke bare tage en motorsav og save den over forneden. Spul ren med vand før du saver, så du ikke saver i for meget jord.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Enig, byg et solidt bål under træstubben i morgen tidlig, og ved aftentide kan I grille pølser, lave snobrød og pandekager på gløderne.     

Ps. Personligt ville jeg nægte at sætte min motorsav i sådan en træstub eller rødderne, man ved ikke hvad der gemmer sig af sten. 

Der er yderligere 22 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis