Ventillation i 2 plans hus med etagedæk i beton?

Hej

Et hurtigt spørgsmål! Når man bygger et 2 plans hus med støbt etagedæk, hvor placerer man så ventillationsrør til ventilationsanlægget? Er de indstøb i dækket eller trækker man dem under dækket? Jeg forventer at gå en tand op i "rør-størrelse" for at minimere lyd-gener fra anlægget, men så fylder det jo en hel del. hvilket vil betyde at etagedækket bliver tæt på en halv meter. Men det er måske standard?

mvh Henrik

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

som en skorsten midt i huset

For at spare højde kan du få fremstillet firkantede kanaler (som f.eks. er 100 mm. høje) til dit ventilationsanlæg. Kanalerne fremstilles i netop de mål du gerne vil have. 


Søren O

det ville hjælpe med en plantegning

Jeg har betondæk imellem stueetage og kælder. Jeg har lagt ventilationsrør i gulvisoleringen i kældergulvet med Lindab indomo systemet. Dette system kan også bruges under etagedækket for at spare plads i højden, da der så kan gå 1-3 rør til hver ventil alt efter hvad der er behov for at luftskifte. Disse rør er Ø75mm eller Ø90mm alt efter hvad man vælger.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Og ingen grund til specialfremstilling. Der findes mange forskellige løsninger på markedet allerede. www.billigventilation.dk har flere af dem. Det er svært at rådgive om løsning idet vi ikke kender til plantegning, lofthøjder og fremtidige renoveringer.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg er heller ikke bekendt med disse selv, da huset endnu ikke er tegnet :-). Jeg forsøger blot at sætte mig ind i de forskellige installationer således jeg kan forholde mig til priser og rækkefølgen af håndværkere....

Jeg formoder det er betonelementer fra fabrik. Der laves plads i elementerne under produktionen til at trække ventilationsrør. Indblæsningen på øverste etage bliver således i gulvet. Og i loftet i underetagen.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis