Skur i garage

Hej folkens,


Jeg skal til at bygge et skur inde i min åbne garage - altså inddrager jeg en del af garagen, hvorfor jeg allerede har tag og to af væggene klar, da skuret bliver lavet i et hjørne op til to af selve husets vægge. Gulvet er pt fliser uden isolering under. 

Min idé lyder som flg.:

- lave skelet med et par 4/4’er med tværgående 2/4’ere

- lægge mdf, osb eller krydsfiner som gulv på opklodsede strøer med lidt sundolit under (har lidt sundolitrester, jeg kan bruge)

- lave vægge af samme materiale som gulvet - eller hvad?

- isolere væggene med hvad der er plads til

- sætte vindpap på ydersiden eller hvad?

- beklædning af lameller med 1cm afstand direkte på vindpap

- sænke loftet lidt, så der bliver plads til isolering og spots

Skuret skal bruges til opbevaring, så der skal ikke varme på, men jeg tænker at med ovenstående løsning, er jeg tæt på at kunne holde det frostfrit. 

Hvad skal jeg huske på? Hvad vil I bruge som gulv og til vægge? Skal jeg smide en bagplade på ydervæggene, før jeg smider vindpap på? Skal jeg smide dampspærre i?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

På fliserne ville jeg lægge en dug til at modvirke opstigende fugt. Som gulv ville jeg bruge 100x20 høvlede forskallinger med strøer pr 40. Vindpap bag på udvendig beklædning. Tænk stærk forskalling til indvendig beklædning ind med mellemrum til ophæng af tunge ting.


 

Kan man ikke bare lægge gulvpladerne direkte på strøerne?

Ift. vindpap. Min beklædning bliver som sagt lodret lamel-/listebeklædning med 1cm ml hver lamel. Tænker du, at der skal en ekstra ‘beklædning’ på bagved listerne, så man sætter plader på, så vindpap og så listebeklædning, eller er vindpap og listebeklædning nok?


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis