Udskiftning af reguleringsindsats i thermostat

Jeg har skiftet reguleringsindsatsen i en Adora brusearmatur m/termostat  da den dryppede.

Desværre hjælp det ikkeså meget, det drypper stadig.

Nu har jeg skilt brusearmaturet og lagt den i lager-eddikke. Nu forslag til hvad jeg ellers skal  se på. Envidere hvorlænge skal man have den liggende i eddikke for afkalkning.

 

 

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Den skal ligge nogle timer, helst natten over. Men det er sikkert ret besværligt da i måske ikke har vand i resten af huset.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Velkommen på LDS anrovaje
Først skal håndtaget tages af, og det er ofte en lille blindprop i centrum der skal vippes af for at komme til den skrue der holder håndtag. Er der i stedet et lille hul i siden af håndtag ( drej den rund og ha godt lys ) sidder der en lilel sekskant skrue derinde som skal løsnes.
Så kan du sikkert komme til at sætte skiftenøgle på indsatsen og skrue denne af. Før du gør det skal du have lukket for vandet ved hoved stophanen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Erik, og tak. I temperaturreguleringsenden er der en lille ting at skrue ud men i vandreguleringsenden er der ingenting. Jeg tror jeg skal fjerne endepladen men ved ikke om jeg skal skrue eller ‘hive’ og er bange for at ødelægge noget. Her er et billede:
Nu har jeg løst det, den skulle skrues af. Det er skiftet og problemet er løst 😄💪🏻
Hold da op, kl. 10:55 i tvivl og kl. 12:05 smiley med nu er det løst.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
😁 så fed følelse at kunne gøre ting selv...
Hjælp mig Anrovaje, jeg har samme problem Og samme amatur. Har skruet den tynde endehætte af, og kommet ind der hvor man skruer en alm stjerneskrue ud, men selve håndgrebet er ikke til at få trukket ud??

og da mit armatur drypper, så skal den vel skifte, altså reguleringsdelen
Indsatsen skal skiftes, skrue endpladen af.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis