Ny oliebrænder, men hvilken?

Ja, jeg ved godt denne tråd drejer sig om en “oldnordisk” opvarmningsform, men vi har besluttet at køre videre på denne måde lidt endnu og købe en ny oliebrænder, idet vi hen over årene har fået forbruget ned på et niveau der gør, at en ny opvarmningsform vil tage alt for mange år at forrente.


MEN!: Hvilken oliebrænder skal man vælge?? 

Jeg søger her nogle med lidt “know-how” og decideret erfaring på området, ikke så meget VVS’ere der ved hvilken oliebrænder de har den største avance på ;-) :-). (No hard feelings ;-)).


Mine ønsker til en oliebrænder går bl.a. på at en sådan frem for alt skal være støjsvag og naturligvis driftsikker.


Det er en støbejernskedel den skal sidde på.


Jeg har selv kig på denne, er den mon god? Og er det et italiensk mærke? For så ved jeg ikke rigtig om det er noget:


https://www.lavprisvvs.dk/Varme-Ked...mjEALw_wcB




Med venlig hilsen

 

Lars F.

Ja, jeg ved godt denne tråd drejer sig om en... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
je_ns skrev den 20-04-2019 22:30:09

 Hvis man kan holde fremløbstemperaturen på max omkring de 40 grader, skulle der mig bekendt ikke være problemer overhovedet..

Og eller jo et spørgsmål om at dimensionere varmepumpen,  så den passer til huset. 

Men jo højere fremløbstemperatur, jo laver virkningsgrad..

Jeg mangler bare at få lavet gulvvarme i vores 45m2 stue, så kan jeg komme ned på max 35 gr. i fremløbstemperatur, mod nu 45 gr. på de koldeste dage om året.

Men nu er det jo ikke min tråd, som jo i øvrigt omhandler oliefyr, så mit sidste indlæg her i denne tråd, medmindre jeg kan bidrage til trådstarterens spørgsmål.

 

Det er okay, jeg er såmænd ikke så kunstig mht. trådens indhold; vi lærer jo nok noget hele tiden :-).


Men jeg kunne nu godt tænke mig, at nogle kunne hjælpe mig med lidt konkret og specifik viden om den oliebrænder jeg linker til (eller nogle andre nye oliebrændere der kan anbefales).


;-).


Med venlig hilsen

 

Lars F.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis