Led lysdæmper trigge udtag som ikke skal dæmpes

Ikke noget jeg selv skal rode med men det har dog betydning for hvordan jeg skal skære riller. 

Jeg vil kunne dæmpe led spotsene i loftet på mit badeværelse med en fuga led dæmper. Det er ikke noget problem. 

Men samtidigt med loftlyset tænder lyset i mit spejl og ventilatoren og det skal ikke gennem dæmperen...

Hvordan løses dette?

18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

En ekstra afbryder sammen med dæmper, 1. - tændledning til led og 2. tændledning til spejl + ventilator.

Det hele kan køres med 5 leder kabel fra døren og op til lampested.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det kommer ikke til at ske for så skal jeg have skåret et ekstra udtag i min nyrenoverede gang. 

Nu er jeg mekaniker... 

I mit fag havde man kunnet løse det med et relæ... 

Men jeg ved ikke hvad man gør i elektrikkernes fag? 

Hvis du er ved at renovere badeværelse så er arbejdet i at tilføje en ekstra dåse ikke specielt stort.  (også selv om det er på den anden side af muren og den er nyrenoveret)

Du må gennemtænke den komplette installation inden du går igang 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
christiannielsen skrev den 19-04-2019 09:26:35

Hvis du er ved at renovere badeværelse så er arbejdet i at tilføje en ekstra dåse ikke specielt stort.  (også selv om det er på den anden side af muren og den er nyrenoveret)

Du må gennemtænke den komplette installation inden du går igang 

 Det sgu svært når det man har købt på tvang er en igangværende renovering... Gangen var lavet inden og badeværelse og køkken er revet ned 😂😂

Men jeg vil nu stadig ikke have 2 afbrydere i gangen...

Det må kunne laves med en lille tavle med et relæ i af en slags som dæmperen kan trigge... Det kan ikke passe andet. 

Du kunne lade ventilatoren styre sig selv (fugtstyring) og du kan sætte en pære i over spejlet som styres med app eller voice control. Hvis du er til sådan noget.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

 Skal afbryderen sidde i gangen? Der er kun den løsning, som el-mand beskriver. Det kan ikke løses med et relæ, heller ikke af en mekaniker 


fase

Så det i siger er at jeg kan ikke tænde mit dæmpede loftlys og et spejl med lys på min LK fuga lysdæmper med ét tryk.... 

Det tror jeg simpelthen ikke på ikke kan laves 🤷‍♂️

Men samtidigt med loftlyset tænder lyset i mit spejl og ventilatoren og det skal ikke gennem dæmperen...

Nej, det der bliver sagt er, at du ikke kan styre loftlyset, lyset ved spejlet og ventilatoren uden at have en selvstændig afbryder. I din forklaring er det kun spotsene i loftet, der skal kunne reguleres.

Når du tænder for lyset på din bil, tænder du  så også blæseren til varmen på samme kontakt? 


fase
S. Fabrin skrev den 19-04-2019 11:25:16

Men samtidigt med loftlyset tænder lyset i mit spejl og ventilatoren og det skal ikke gennem dæmperen...

Nej, det der bliver sagt er, at du ikke kan styre loftlyset, lyset ved spejlet og ventilatoren uden at have en selvstændig afbryder. I din forklaring er det kun spotsene i loftet, der skal kunne reguleres.

Når du tænder for lyset på din bil, tænder du  så også blæseren til varmen på samme kontakt? 

 Jeg kan da nemt lave i min bil så lyset tænder på kontakten til blæseren og lyser samme styrke uanset hvilket trin jeg stiller blæsren (strømstyrkwn) på??

Jeg kan da nemt lave i min bil så lyset tænder på kontakten til blæseren og lyser samme styrke uanset hvilket trin jeg stiller blæsren (strømstyrkwn) på??

Synes du, at det er særlig praktisk, at lyset i badeværelset tænder sammen med lyset i køkkenet? Det er faktisk det jeg sammenligner med i mit svar. Jeg er godt klar over at dit eksempel kan lade sig gøre, men synes du, at det er særlig praktisk. Læs hvad jeg skriver og ikke hvad du tror jeg skriver.

Det, du vil lave, er ikke særlig praktisk og et resultat af en dårlig planlægning. Jeg vil i øvrigt påtage mig at hugge en dåse ind i væggen, uden at det kan ses.


fase
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis