Skifte sata 5" harddisk til ssd 2.5" kan man det?

Hej Alle.

Jeg kan få et ssd drev af knægten som så skal sættes i vores gamle lenovo thinkcenter M58e. Men men den harddisk som sidder i er en af de gamle 5" seagate baracuda 7200. Kan man bare bytte dem og så lave et eller andet som fylder ud i tomrummet?


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej Alle. Jeg kan få et ssd drev af knægten som så... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej og tak for alle svar.

Nu køre det. Fra tryk på startknappen og til jeg er på firefox 35sec. Det er superhurtigt i forhold til før hvor det nemt kunne tage 4-5min hvis der var et eller andet den tyggede på.

Så nu skal jeg bare ha fundet og installeret de forskellige programmer som jeg/vi mangler. Jeg prøvede at køre Audials Tunbite fra den gamle disk men det kunne den ikke finde ud af. Så til alt held kunne jeg finde den gamle licens og download link. 

Så angående sådan en docinking station så vil det klart være billigere end et udvidelseskort, men hvad er så bedst det gamle 3.5" hdd på 7200om 160GB eller et 500Gb 5400om.  Og hvordan er det med tilslutning af denne dockingstation det se ud som om det er usb3 og min computer har usb2, jeg mangler lissom et billed af hvilke stik og kabler jeg får brug for. Der er 98GB ledigt på ssd drevet.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Jo flere omdrejninger jo bedre, umiddelbart, men kig på søgetiden i stedet for. Tvivler på du kommer til at mærke nogen forskel.

Jeg tror ikke du får problemer med bagudkompatibilitet. Det er bare et almindeligt USB-kabel du skal bruge.

Min windows tager 7 sekunder om at starte. 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Kovas, du vil opleve, at starttiden bliver lidt længere, når du får de forskellige programmer installeret. Hvis du har mulighed for det, bør du installere programmerne på din anden harddisk (på 500GB), som du bør opdele i i to partitioner på f.eks. 200GB og 

300GB. De 200GB bruger du så til programmer og resten til data. Du kommer ikke til at mærke forskel på om drevet kører med 5400 eller 7500 omdr. Når du får installeret dine programmer vil en del af pladsen blive optaget på C: drevet. 

Dockingstationen er ikke velegnet som holder for et ekstra drev, men er beregnet til at kopiere fra et drev til et andet. Hvis du på ingen måde kan finde tilslutning til et drev mere i din computer, så køb et kabinet til et eksternt drev. 


fase

Hej Fabrin.

Jeg tror lige jeg venter med den ekstra disk. Lige nu er udfordringen at der ikke kommer lyd ud af højttalerne, det gælder alt cd drev dr.dk reklamer mm. Jeg havde samme problem engang hvor jeg brugte recovery til en tidligere dato. Men så vidt jeg kan se har jeg ikke en sådan mappe endnu. Har kørt windows update flere gange, men lige lidt hjælper det.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce

Hvis du har installeret win10 på en hel tom disk, har du ingen recovery partition og får det heller ikke. Hvis du mangler drivere til dine lydenheder og ikke har dem liggende på den disk, du tog ud af computeren, må du på nettet for at finde dem.


fase

Der er de to fejl ved de øverste andre enheder. Hvad er det Producenten er ukendt og der kan ikke findes driver på update eller lokalt på pc-en


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Har du stadig den disk, du tog ud af computeren, så kobl cd drevet fra og den gamle disk til i stedet for. Lav en mappe på den ny disk, som hedder Recovery og kopier filerne fra recovery partitionen over i mappen med navnet Recovery. Nu har du sikkert alle driverne til dine lydenheder. Bagefter fjerner du den gamle disk og slutter dit cd drev til og brænder en cd med filerne i mappen Recovery.


fase

Der er ingen tvivl om, at du mangler nogle drivere til det bundkort, som sidder i din pc. Så du skal have opdateret dine drivere med de originale.

Lenovo har lavet et update program, som også skulle virke til din pc.

Hent det her og læs om, hvorledes det virker. Det burde løse dit problem.

https://pcsupport.lenovo.com/us/en/products/desktops-and-all-in-ones/thinkcentre-m-series-desktops/thinkcentre-m58e/solutions/HT003029



Kurt B. Andersen

Hej igen.

Først prøvede jeg at køre den gamle disk med usb, og fandt ud af at recovery mappen i det der nu hedder d drev i den gamle  er tom i samme drev er der en man boot

Ved ikke hvad den bruges til. Jeg fandt ud af at det tilsyneladende var den installerede Audials Tunbite som lavede rav i systemet. Da jeg slettede den var lyden ok. Jeg prøvede at søge drivere fra den gamle via usb, det kunne den ikke. Nå så kørte jeg hele omgangen fra det link som kurta henviste til, og der var da også en opdatering fra Lenovo. Men ikke til de to enheder som mangelede drivere. Så satte jeg den gamle disk til via sataforbindelsen. Som Fabrin havde skrevet,  og nu kunne jeg køre Audials fra den gamle, det kunne jeg ikke via usb. Så jeg bad den igen om at søge drivere på den gamle nu via sata. Og sandelig om ikke den fandt hvad der skulle bruges. Så det bedste er vel bare at pakke den gamle disk ind i vat og gemme den til hvis der bliver problemer igen Men tror I at det var de manglende drivere til de bruger styrede enheder som er problemet i forhold til Audials?


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis