Fjernvarme - pludselig ingen varme i radiatorene

Hej 

Håber der er en klog herinde der ved hvorfor jeg pludselig ikke kan få varme i radiatorerne. Det varme vand virker fint og har ikke pillet ved noget siden det virkede :-)

Jeg har fjernvarme med Danfoss ECL Comfort 110, applikation 130, Wavin fjernvarmeunit med vejrkompensering. Den har Danfoss motor ventil AMW 150 til fremløbstemperaturen og pumpe fra Grundfoss A2L 15-60. Anlægget er fra 2017 som sat i et hus vi næsten lige har købt.

Jeg har luftet radiatorene, har 1.5 bar tryk - nogen gode råd? tænker noget er defekt men ved ikke hvad :-)

Har ikke set det PLUS lignede tegn før. Tænker det er den der bøvler for mig. Manual forklaringen hedder: Den ønskede fremløbstemperatur er påvirket af f. eks rum eller returtemperatur

Men har ingen ide og det har noget af sige :-)

Mvh Caspar



19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er din rumtemperatur på de 21°? Eller prøv at sætte rumtemperaturen op og se om der kommer varme. Det kunne jo være at rumtemperaturen har nået det indstillede.


fase

Nu har jeg haft den sat runtemperaturen op til 30 grader i ca 1 time. Ingen ændring. 

Prøv at kigge i manualen til sin styring. 


Elektronikteknikeren

Jeg mener den styring har en “heat stop” temperatur. Dvs. Når omgivelserne (udenfor) når en eller anden temperatur stopper styringen med at levere centralvarme. 


Gaffatape, WD40 og en stor hammer!

Det lyder rigtigt fornuftigt - det er efter det er blevet bedre vejr det bøvler :-) men selvom ude temp om aften er 5-6 grader starter den ikke. Ved du hvor jeg kan finde noget om det heat stop :-)

Den står i menu 5174 og er default sat til 18C. 

Hvis dit hus er nyt kan denne sagtens være sat lavere. Er der for koldt i nogle rum da?

Se billede


Gaffatape, WD40 og en stor hammer!

Tak RasBo - det havde  havde jeg fundet og bare sat op til 23 grader, men syntes heller ikke det gav noget - den siger ude er 8 grader på føleren, så går ud fra det der den, den tager udgangspunkt i. 

PS jeg mener ikke der er nogen føler inden i huset da jeg kan se S2 ikke er tilsluttet men ( --) og ønsket S2 er nu 30 grader (bare for at tvinge systemet højere op) hvis det var sådan noget. 

Det er et gammelt hus - ja alle rum er under ønsket temperatur - og styrer radiatorene med Danfoss CC link system, der fortætter følerne mig temperaturen er laveren end ønsket :-)

Men der kom af ukendt pludselig varme i går aftes og der er ikke timer funktion. Nu der ikke noget igen som der ellers var ingen det ikke virkede mere. Så lidt fremgang :-)


Mærkeligt. Mine evner rækker snart ikke længere. Er der slet ingen varme eller er rørene lunkne? Hvis de er lukne kan du prøve at give varmekurven et nøk opad!


Gaffatape, WD40 og en stor hammer!

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis