vaklende overdækket terasse

hej jeg er ved at bygge en lille overdækket terasse bagerst i haven meningen er at højre side og bagside bliver lukket til med klink når man står og kigger ind foran den. pga blæst.og venstre side kommer der gelænder og foran bliver den helt åben men efter jeg får klink på bliver den afstivet den vej klinken går men foran hvor den er åben hvis man skubber lidt til den fra side til side er den meget vaklende og kan jo ikke sætte hulbånd på foran så kan vi ikke komme ind:)taget er lavet med 30 graders vinkel så spørgsmålet er om man kan sætte hulbånd på selve gavlen på den indvendige side ville det hjælpe overhovedet når det kun er en lille strimmel hulbånd på kryds længden bliver måske 1,20 meter på kryds håber jeg har forklaret det ordentlig:)

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kommer du nemt om ved. Skær nogle trekanter i vandfast krydsfiner, ca 25x25 cm og skru dem op i hjørnernemellem øverste rem og stolpe.med hulbånd vil det stadig kunne vakle lidt, med trekantens bliver det stabilt. Alternativ lav skrå stivere fra tagrem til stolpe, som westernby, men det er grimt.


 

mange tak uldal havde faktisk tænkt på og prøve det der westernlook halløj men er lidt i tvivl da det er en lille overdækket så ville jeg måske banke hovedet i demden er kun 2x2 meter da vi har en lille have så det var en tilpads størrelse har en stor åben terrasse så den lille nye var bare til at få en kop kaffe i og for at gøre det lidt hyggeligt

Prøv med et par trekanter afkrydsfiner. De skal ikke være ret store og gør underværker


 

Hvis du sætter en skråstiver, fra hjørne til hjørne, på de to lukkede sider. Samt laver et kryds fra hjørne til hjørne i taget med vindtrækbånd, nemmest inden du ligger taget på.

Så er jeg sikker på det vil stå rimeligt stabilt...

Du kan jo også sætte en lille stiver i hjørnerne, af samme materiale og dimension som stolperne, så kan d jo hænge nogle planter op, så går man automatisk uden om  


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis