Gulvvarme slukker

Hej

Jeg er begyndt at døje med gulvvarme i et/to af vores rum. 

På det seneste er den begyndt at slukke for gulvvarmen af sig selv på materregulatoren. Dvs. dioden for f.eks. badeværelset er slukket på regulatoren, og telestaten er helt lukket. 

Hvis jeg trykker på selve termostaten, så blinker den fint på både termostat og regulator, som om forbindelsen er fin. 

Jeg har prøvet bare at pille strømmen fra regulatoren og sætte det til igen. Dioden tænder så igen og det ser ud til at funke, men så går der lidt tid (ingen idé om hvor længe, men vil skyde på en dags tid) og den slukker igen, og telestaten lukker.

Er der nogen der kan hjælpe?

PS: Det er et Danfoss system. 


9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du skiftet batterier i rumtermostaterne? 


 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Nej. Det er der ikke. Hvis der ikke var batteri, så ville dioden på regulatoren vel ikke blinke når jeg trykkede på rumtermostaten?

Mener også rumtermostaten blinker 5 gange når man trykker, hvis batteriet er lavt eller tomt?

Det er rigtigt, men de kan godt ire lidt til så forbindelsen svækkes.


 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Men er temperaturen nået når den slukker?


 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Okay, prøver lige at skifte batterierne.

Kan ikke se hvordan jeg kan se om temperaturen er nået når den slukker? Har ingen måde at måle det på? 

Men det er som sagt et nyt problem. Har kørt fint siden vi flyttede ind siden starten af februar. 

Annonce

Ellers prøv at skru op på maks og se om den så ikke lyser grøn ude på masteren. Hvis den gør det så virker det.


 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Jeg prøver. Takker

Den slukker for at spare strøm.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Eh. Er det med rumføle? Har du problemer med at holde rumtemperatur i pågældende rum? 

Det er jo ved at blive sommer, så når der er varmt nok, slukker din gulvvarme jo... Med mindre du indstiller dig ud af det. Formålet er jo primært at opvarme huset om vinteren. Komfort gulvvarme kræver en anden indstilling, men koster jo at have kørende når det ikke er nødvendigt. 


Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis