Nye døre / karme

Hej kære lav-det-selv venner!

God påske!

Jeg bruger min påske på renovering af bolig, og er nu stødt på set problem som hedder nye døre. Ønsker en forholdsvis billig renovering, og har de “gamle” mørke finerdøre i brun som ses i mange ældre hjem. Mit problem er dog, at dørene er 200cm x 72,5cm og hulmålet er 205-206cm højt og ca 81cm bredt. Det tyder derfor ikke på det muligt for mig at klemme en ny karm  på std mål ind, som jo typisk er 2089mm høj. 

Jeg står derfor lidt som et spørgsmålstegn omkring hvordan jeg løser problemet. Gøre hulmålet højere, eller tilskære en karm? Måske det er muligt at få dør + karm til disse mål? Jeg syntes jeg har kigget.. 

På forhånd tak!


Vh Jonas 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Swedoor laver justerbare indfatninger


 

Jeg havde samme problem i vores “nye” Johan Christensen villa fra 1972. Dørerne var simpelthen kortere end nutidens døre, som er 204 cm høje og kræver et murhul på 210 i højden. 

Da jeg alligevel var i gang med fuldspartling og maling af alle indvendige vægge, valgte jeg at skære murhullerne højere, så de blev 210cm høje. Det var faktisk ret hurtigt gjort. Jeg brugte en rundsav på de lette skillevægge og vinkelsliber på væggene af gasbeton (jeg havde ikke nogen bajonetsav - den kunne også nemt gøre det). 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Hvis du vil undgå alt for meget svineri kan en bajonet-sav måske også gøre arbejdet. Men jeg ville til hver en tid udvide det eksisterende dørhul (siger en der har prøvet det modsatte og fortrudt)

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også