Dæk

Hej LDS
Er der nogle der har erfaring med køb af dæk gennem
internets firmaet reifendirekt http://www.sicherbestellen.de/reifendirekt/.
Jeg skal bruge et sæt pirelli P6000 195/65/15.
MVH Kuld

malene.f
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej smile

Umiddelbart er det jo kun dækkene du køber, så skal de jo også monteres og afballanceres. Min lokale dækmand tager 700 kr for dette.
Vær sikker på at det ikke er parallelimporterede dæk du køber, da de ikke er gode i det danske klima.

Mvh ThomasB
Har mit faste dækfirma, som jeg har brugt i mange år, men med nogle kostbare dæk søgte jeg på Google, og fandt et sted i Jylland til vistnok ½ pris. Kontaktede mit faste firma, der forarget men dog forstående kunne oplyse, at den pris kunne de slet ikke købe dem til og slet ikke med avance.

Fik en aftale om at sende dækkene så at mit "faste firma" monterede dem mv., og som kompensation køber jeg så altid mine vinterdæk som ikke er så kostbare hos dem, og de opbevarer de dyre dæk.

Men det var mange penge jeg sparede, og om jeg så skulle køre fra Roskilde til Jylland, havde der også været til en god weekend på hotel, så der sætter jeg grænsen for at være loyal. Men stakkels forhandlere, for dem jeg købte dækkene af fortalte så også, at de jo ikke købte 4 dæk ad gangen, men containervis af dem (Micheling, Dunlop osv.), og det svarer vel til den lille købmand, som ikke eksisterer mere contra Bilka.

Håbløs konkurrence.

Mvh. JørgenE
Efter sigende importerer Viborg-gruppen flere Michelin-dæk end den danske importør....
For øvrigt kan jeg anbefale at hente dækkene syd for grænsen, hvis man allligevel skal forbi - da wird es aber BILLIG! Fik for nogle år siden fire dæk med alufælge til 25% mindre, end billigste pris jeg kunne opdrive herhjemme - pris i alt 5500, og jeg undersøgte ikke engang markedet dernede.

Mvh.

Jan R.
Hejsa drenge

Jeg undrer mig lidt... der er vist ingen af jer som har svaret på Kuld's
spørgsmål...

Jeg opfatter det som om Kuld vil vide om det er sikkert at købe
via internettet hos det tyske firma.

Kuld!

Jeg har efterhånden foretaget rigtig mange køb via nettet, verden over - incl. i Tyskland, og er aldrig blev snydt. Som udgangspunkt er Tyskland nok pt. det sikreste sted at foretage nethandler. Ordnung muss sein er ikke kun en kliche - det er virkeligheden dernede, så køb du bare løs!

Yamsen

Mus fjærter ikke som hest, uden at røv revne...
Så vidt jeg kan se er det et svensk firma, der står bag. Men hjemmesiden er så seriøst opbygget, at jeg fint turde prøve det. Endelig er sikkerheden med internet-betaling meget stor. Får man ikke den forventede ydelse, er banken FORPLIGTET til at tilbageføre betalingen!
Så prøv bare løs!
Checkede lige deres priser på mine vinterdæk - jeg kan spare 1600,- ift. normalpris og ca. 700,- ift. billigste tilbud, jeg har fået. MEN så skal jeg bøvle med postvæsen og montering, hvorved besparelsen er til at få øje på......

Mvh.

Jan R.
Annonce
Lige en kommentar til internethandel: Husk også at man i Danmark har 14 dages fuld returret på alt fjernkøb, dvs. internethandel, postordre mv..

Dette gælder uanset hvad butikken måtte skrive. Men husk også at det kun gælder hvis det er et dansk firma man handler med. Jeg tror ikke at man er beskyttet af de strenge regler vi har i Danmark, hvis man handler med det tyske firma (med adresse i Tyskland). Ligesom jeg ikke er sikker på at man er sikret på at få refunderet pengene, som Jan R. skriver, idet man handler med Visakort og ikke Dankort...

-AllanE

Mvh. AllanE
Jeg har prøvet omtalte firma. Dog den danske del www.daekonline.dk.
Jeg bestilte 4 vinterdæk: 175/70R13 som var "uspecificeret" dog garanteret mærkevare.

Tre dage efter at have betalt 297 kr pr dæk, dvs ialt 1188,- fik jeg leveret 4 dæk af mærket "Cooper" som jeg foreløbigt ikke har haft nogen problemer med.

Det skal lige siges at jeg fik monteret mine daek hos AGL for ialt 396 kr. Jeg har derfor fået 4 nye vinterdæk for 1584 kr. Ikke så dårligt hvis jeg selv skal sige det!
Det er muligt at AGL er gode til at sætte dæk på bilen og naturligvis huske også at afbalancere dækkene, men udstødning kan de nu ikke finde ud af. De har sat udstødning på min bil og de har sat den skævt på og for at den så ikke skulle være utæt har de blot proppet den med udstødningspasta - ikke særlig smart. Problemet er nu at udstødningsrøret ikke kan sættes ordentligt fast og derfor med jævne mellemrum banker op i bunden af bilen - løsningen er en ny udstødning sat på af et andet firma som muligvis er et par hundrede kr. dyrere, men som ved hvad de laver...

Blot til skræk og advarsel.

vh
Troels
Hej Troels.

Vi afventer din reaktion på næste firma, for du ved vel ikke om de er bedre, men jeg giver dig helt ret, sjuskeri kan ikke accepteres hverken på dit arbejde eller på mit, det er lidt et spørgsmål om faglig stolthed!

Mvh. JørgenE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis