Forældre køb? Hvem kan hjælpe?

Hvem kan hjælpe hvis man har 1000 spørgsmål om at købe forældres ejendom og leje den ud til dem bagefter? 

Jeg vil gerne vide om forskud på arv kan bruges som udbetaling

Kan de få boligsikring efter salget med penge fra huset på bogen?

Varmehjælp? 

Alt det man ikke lige ved? 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg er på ingen måde verdensmester i den disciplin. Men jeg har sakset følgende fra udbetaling Danmark pjece:

>Salg af bolig med henblik på leje
 Det ikke ualmindeligt, at ældre sælger deres ejerbolig til deres børn, som herefter udlejer boligen til forældrene.

Hvis lejen fastsættes særligt højt, kan der gives afslag på boligstøtte eller bestemmes, at boligstøtte ydes med et nedsat beløb.

Svarer den fastsatte leje derimod til lejeniveauet for tilsvarende lejemål i lokalområdet, kan der ikke gives afslag om boligstøtte alene med begrundelse om, at salget er tilrettelagt med henblik på at opnå boligstøtte.<

Desuden kan jeg samme sted se at en formue op til 764 400 ikke har indflydelse på bolig ydelse. Ellers bliver 10% af det der er over tillagt indkomst, så det på den måde får indflydelse på boligydelse. 

I kan da oprette et lån hos dine forældre til udbetaling. Denne kan tilbagebetales med de ca. 64 000 + 32 000 kr. som du og din evt. ægtefælle må få udbetalt hvert år skattefrit. 

Varmehjælp er ikke afhængig af formue. Den er primær afhængig af den personlige tillægs procent. Er denne 0 kan man ikke få varmehjælp. Det har desuden betydning hvor stor varmeudgiften er.

Der er masser af oplysninger på udbetaling Danmarks hjemmeside eller ældresagen.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

der skal du nok have fat i en advokat,for det er ikke helt ukompliceret med hensyn til skattefar skal du huske at du bliver beskattet af lejeindtægten, så en advokat, og evt en revisor, så er du kørende!


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis