Påhængsmotor til Albin 79

Min MD5 indenbordsmotor har det ikke godt.  Den er ca 20 sekunder om at komme op på fuldt olietryk.

Det kan næppe betale sig at reparere den??

Alternativet er en påhængsmotor, men jeg vil helst ikke hænge ud over agterspejlet for at få motoren op eller ned.

Kan en forstærket, opklappelig "badeplatform" med et spil eller en talje til søgelænder/agterstag løse problemet? Hvor meget skal agterspejlet forstærkes for at kunne bære en 10 hk motor?

Er der nogle der har erfaring med det?


6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg er lidt i samme situation.
Så jeg følger lige med her :-)

I nogen søgang volder det ofte problemer at udenbordsmotorer vipper op af vandet, så man mister fremdrift. Det bliver kun værre jo længere motoren er anbragt fra bådmidten. En indenbordsmotor med en dybt anbragt propel er til enhver tid at foretrække.


Finnband
Undskyld den lange pause.  Har været syg.  Der findes en færdig badeplatform som kan bruges.  Ikke ret meget dyrere en et standard hæve beslag.  Men den vil placere motoren ca. 30 cm bag agterspejlet.  Det vil sikkert ikke betyde noget hvis man bare skal hjem en aften i vindstille, men i høj sø er det uheldigt (som det også er blevet kommenteret på). Fik et tilbud fra værft på 18 arbejdstimer for montering plus op- og nedtagning osv. for 5000 kr.  Det hænger ikke sammen. Så jeg fik motoren taget ud og lukket op.  Det var åbenbart oliesien der var faldet af.  Nu er der fint olietryk igen.
Gratulerer !

Finnband
Der er en anden Albin 79 ejer på tråden: .... Jeg kender en der sælger en hovedrenoveret md5 for 10.000 kr plus den gamle i bytte.  Man må vist ikke reklamere her, men du kan måske sende mig en privat besked hvis det har interesse.  (Jeg er selv på udkig efter en god rullegenua til en Albin 79)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis