Tilslutningsafgift for vand, el, kloak, fjernvarme ved nybyg

Hej.

Vi er pt. i gang med at projektere vores nye hus. I den forbindelse er jeg også igang med at udarbejde budget, samt sætte mig grundigt ind i de forskellige faser. 

En af de ting jeg endnu ikke har styr på er tilslutning til forsyningsdelen.

Eksempelvis er der et tilslutningsbidrag på 65.000 når vi skal kobles på kloak. Det jeg er i tvivl om er hvor meget dette dækker (går ud fra den høje pris skyldes at der skal udføres en eller anden form for gravearbejde) og hvorvidt der er noget at hente i forhold til at min entrepenør (der er aut. kloakmester) laver noget af arbejdet - der går en spildevandskloak tværs igennem vores byggegrund - den skal flyttes i forbindelse med byggeriet.... Dvs. der ikke skal hugges noget vej op eller arbejdes med asfalt - kan man så være så heldig at det tilslutningsbidrag bortfalder (lyder for godt til at være sandt).

Min tvivl omkring tilslutning gør sig også gældende ved vand, el og fjernvarme. Desuden er jeg lidt i tvivl om, hvornår der skal føres el, vand fjernvarme og kloak ind på grunden. Kloak skal vel laves som noget af det første da det ligger dybest og er en del af entrepenør-arbejdet. Men jeg går da også ud fra at han er med i at få lagt vand, el og fjernevarme ind, men det giver vel ikke mening at grave ind før der er støbt fundament?

Vores byggegrund er en udstykning fra et eksisterende hus, midt i et villa-kvarter.

Er der nogen der kan forklare noget vedrørende ovenstående

mvh Henrik

Hej. Vi er pt. i gang med at projektere vores nye... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Har lige talt med en energikonsulent. Han har en ide om at batteri pakker til solceller falder så stærk i pris at det er rentabel om 1-2 år. bl.a. grundet elbil udviklingen.

Han havde også en pointe med at nogle fiflede med elbil. Der kan nogle steder lades gratis op, og kan man så køre hjem, sætte stikket i og så bruge strømmen "baglæns" så begynder det jo at se billig ud for den ENKELTE.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Fredericia Spildevand og Energi tager kr. 51.607,- + moms pr. boligenhed (lejlighed) i tilslutningsgebyr. Jeg tror ikke der er rabat for nedsivning af tagvand på egen grund.


Søren O

Hej Henrik. 

Har du fundet et firma til at lave jeres råhus ?

Ellers kan jeg hjælpe med det. 

Så kan I lave det til fornuftige penge som Energiplushus. Du er velkommen til at kontakte mig på [email protected] hvis det har interesse.  

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis