Åbning af garageport med kodetastatur?

Hej, jeg har gået med tanken om og gerne ville kunne åbne garageporten med et kodetastatur, bla for at ungerne kan sætte deres cykler ind når de kommer fra skole (ellers bliver de bare smidt ude foran porten ) Er det bare og købe en “hvilken som helst” kodetastatur, som så vil virke med min portåbner? Hvis den er trådløs, følger der vel en  sender med som skal monteres på portåbnerens styring?

Har lagt billede op af printplade samt diagram på portåbner.

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kan du godt. Du skal bruge et kodetastatur og et relæ, som skal trigge i mellem klemme A og B. 

Det kan fx være et Conlan CT1000 kodetastatur eller evt. Noget Roger standalone tastatur med RFID-læser, så kan børnene også bruge Berøringsfrie adgangsbrikker. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Wezio skrev den 14-04-2019 17:02:41

Det kan du godt. Du skal bruge et kodetastatur og et relæ, som skal trigge i mellem klemme A og B. 

Det kan fx være et Conlan CT1000 kodetastatur eller evt. Noget Roger standalone tastatur med RFID-læser, så kan børnene også bruge Berøringsfrie adgangsbrikker. 

 Så udover det tastatur du linker til, skal der et relæ til? Kan du linke til sådan en også? 

Det kunne fx være dette relæ:

https://svane-el.dk/da/accessories/3062-relæ-transistorstyret-12v.html

Og så en 12VDC strømforsyning til at forsyne kodetastaturet. Det kunne være denne: 

https://svane-el.dk/da/stromforsyning/3507-strømforsyning-12v-2a-lille-kasse.html




Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Jeg ved ikke lige hvad der sker for linksene - du må kopiere dem over i adressefeltet på din browser   


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Du kunne også lave en skjult kontakt.

Eller købe en smart plug du aktiverer via telefon app/google home som sender styrestrøm til relæ som slutter mellem A og B.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

Har også kigget på nogle kodetastature som sælges til diverse portåbnere som sender det signal ud som fjernbetjeningen bruger.

Kan læse mig frem til at den radiomodtager der sidder på min køre med 433mhz bølger/signal.

Så hvis man fandt et tastatur med den samme frekvens, kan man så ikke parre den med porten/fjernbetjening?

danalock kan levere en `smart` lås som er beregnet til garageporte. - hvis det har nogen interesse.

til deres serie af smartlåse kan man ligeledes få et kodepanel, hvis ikke de skal bruge mobiltelefonen.

Nej, frekvensen er kun en del af det. Sender og modtager skal også "tale samme sprog", for at det kan virke. Så du skal finde et tastatur lavet af samme producent som portåbneren.

Jeg bruger selv et billigt tastatur/rfid fra ebay - som dette:

https://www.ebay.com/itm/RFID-Access-Control-System-Security-IDCard-Password-Door-Lock-With-10-US/293025042918?hash=item4439a751e6:g:eCEAAOSw5YlcKbjA

Ikke super vandtæt (eller sikker) - men til en garage er det måske ok.

Et bedre bud kunne være denne, da den kan forsynes med 24V direkte fra din portåbner:

https://www.ebay.com/itm/Access-Control-System-Zinc-Alloy-RFID-EM-Card-IP65-10x-Keyfobs-Home-Office-Entry/173868709831?hash=item287b61f7c7:g:HL0AAOSwS-Va3TZT

Jenshøj det kan du ikke helt udelukke. Nogle snakker faktisk "samme sprog" som du kalder det, og andre kan kodes til at snakke samme sprog. Enten med jumpers, lodning, etc. Men så skal man sætte sig ind i det på forhånd om de to enheder kan kodes.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis