Boremaskine patron til 1mm bor

Hej, 

Jeg skulle igang med at bore et 1mm hul, hvor jeg så måtte konstatere at patronen i min boremaskine ikke kan skrues langt nok ind til at kunne klemme på et 1mm bor. Ved nogen om der findes et quick fix, eller skal jeg ud og købe en ny patron der kan dette ? pft,

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ikke ideelt, men lidt malertape, eller lignende, omkring boret virker.

Du kan også afisolere en tynd ledning, og bruge plastrøret yderkappen som mellemlæg.


Vi prøver igen, i morgen --

Du køber en lille borepatron til en printboremaskine eller lignende (Proxxon, Dremel) og spænder den fast i den almindelige patron.


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Normalt er en borepatron til minimalt 3mm.. men er det bare et enkelt hul (men hvorfor har du så købt et 1mm bor?) så kan du fifle dig ud af det med mellemlæg m.m. Ellers er det uu at købe en ekstra patron, du kan sætte i den store..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Ved ikke lige hvad der er normalt, men må erkende at min Dewalt ikke kan spænde om boret. Min gamle Metabo med 13 mm selvspændende borepatron kan. Tror du må en tur over til naboen og kigge på hans boremaskine.


Søren O

Hej, det virker fint med Stift PVL installationsledning isoleringen. tak for et super godt råd!!


Jeg har haft det samme problem og jeg har købt et sæt bor med tykt skaft, f.eks. det her https://dk.rs-online.com/web/p/products/0457627/?grossPrice=Y&cm_mmc=DK-PLA-DS3A-_-google-_-PLA_DK_DK_V%C3%A6rkt%C3%B8j_Whoop-_-(DK:Whoop!)+Bors%C3%A6t-_-PRODUCT_GROUP&matchtype=&pla-478202893668&gclid=Cj0KCQjw-tXlBRDWARIsAGYQAmeBTYiRVZSh-aN3ayCLPZNbHkCa41YFuAmQF8xplnMwfgM6RpluzbkaAgzyEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også