Varmt vand??

På trods af kulden er jeg lige flyttet i mit kolonihavehus, og åbning af vandtilførsel gik fint, masser af vand - altså det kolde. 

Når jeg åbner for varmtvandshanen giver den normal styrke vand et splitsekund, for derefter at ændre styrken til en minimal, fin stråle. 

Det gælder begge mine varmtvandshaner, i køkken og på toilet.

Den ganske fine vandstråle er dog varm, så el fungerer til varmtvandsbeholderen.

Mon det er rørene i huset det er galt med, eller varmtvandsbeholderen??

Håber nogen har et bud på dette.


15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på siden.

Du har sikkert en afspærringsventil lige foran din varmtvandsbeholder. Prøv at lukke den helt, og åbne igen. Der sidder normalt en kontrasikring indbygget i afspærringsventilen, og kontrasikringen kan over tid komme til at "hænge".


Søren O

Det tyder på at der er et filter et sted der er stoppet til, eller en hane op til vandvarmer der ikke er lukket ordentlig op.

Altså ganske lille vandmængde frem til beholderen, som sagtens kan få tryk til at stige, men mister det med det samme du har et forbrug.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det er helt sikkert som søren skriver en kontraventil der hænger.


 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Tusinde tak for svar.  Jeg er li tvivl om den der afspærringsventil, er den der sidder til højre på koldtvandsrøret fra VV.  Den er helt ny, da jeg fik den udskiftet for 14 dage siden. 

Fortsat......  Jeg har prøvet at åbne den hane helt og lukke igen, inden jeg fik for meget vand på gulvet.  Det hjalp ikke.

Udtaget med den sorte slange forrest på billedet bruger jeg til at tømme VV om efteråret.

Nu kommer der næsten ikke noget vand mere, så jeg har slukket for strømmen igen, og må nok ringe efter min VVS er igen, med mindre der er andre forslag????

Men tak for hjælpen og god påske.

Annonce

Den nue ventil længst til højre er en sikkerhedsventil. Den sørger for at trykket i varmtvandsbeholderen ikke bliver for højt.

Til venstre for sikkerhedsventilen - lige under tilgangsrøret til varmtvandsbeholderen sidder der et "brunt" håndgreb med en blå "dut" i midten. Jeg er ret sikker på at det er afspærringsventilen til varmtvandsbeholderen. Det er den du skal prøve at lukke og åbne igen. 


Søren O

Når du har prøvet Sørens forslag kunne du prøve endnu en mulighed. 

Det grønne dæksel længst til venstre er låg over håndtag til at aktivere / afprøve sikkerhedsventil. Det kunne prøves om det vil giver et chok i systemet så der kommer gang i det. Hvis der kun kommer ganske lidt vand der, kunne du samtidig give et par små "kærlige " dask på hele ventilen. Kommer der så vand så har du løst problemet.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Der er luft inde i beholderen , åbn for den varme hane og lad vandet løbe i et par minuter


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Karl Smart: Hvorfor tror du at der er luft i beholderen? 


Søren O

Det er der hvis du åbner for det kolde vand til vandvarmeren og ikke åbner en varmhane så luften kan komme ud , så vil vandvarmeren blive 3/4 fyldt med vand og resten luft som ikke kan komme ud , jeg har set det mange gange..................


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis