Montere elektronisk lås el. dørhåndtag i bestående indvendig dør.

Jeg har en dør indvendigt  på kontoret, hvor der ikke har været behov for at låse tidligere.  Men nu er behovet opstået til serverrummet, der også er arkiv mm.

Døren er født med en Ruko ASSA låsekasse, men der er ingen vrider.

Tanken  var at montere en elektronisk lås med RFID -brik

Men når jeg  ser på nettet, bla Amazon, ser det ud til, at der følger  låsekasse med.  Dvs der skal ske en tilpasning af døren. Det vil jeg gerne undgå, da jeg er lejer.

Ønsket  kunne så være et elektronisk håndtag, som Ruko og Yale har,  men de er med kodetaster. 

Scantron i Odense har en interessant løsning med et RDIF dørhåndtag, Evolock. Pris ukendt. 

Findes der evt andre løsninger  ?

mvh Jagdhaus


9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kunne skifte døren ud og sætte den gamle i igen når du flytter ud.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

En Evolock koster ca. kr. 4200,- ekskl. Moms. Licens og software Nova10 ca. Kr. 4800,- ekskl. Moms, samt en bordkoder + hændelseskort til ca. 3600,- ekskl. Moms. 

Den første ADK-dør er altid den dyreste   

Alternativt skal du smække en magnetlås i døren (hvis du kan blive enig med udlejer om, at det er OK at du laver en gennemboring med en skjult karmoverføring.) og sætte et kodetastatur på væggen. Så kan du selv lave det for små 5000,-


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Tak for svar.

Vil det sige at Evolock  ikke bare kan bruges som et uafhængigt dørhåndtag med RFID, men skal kobles til en computer for at fungere ??


2 spørgsmål mere.

Hvad er forskellen på en skandinavisk og en DIN låsekasse  ?? Google er ikke klar.

Kan et håndtag efter  DIN standard monteres på en skandinavisk dør ??

Jagdhaus skrev den 16-04-2019 06:52:44

Tak for svar.

Vil det sige at Evolock  ikke bare kan bruges som et uafhængigt dørhåndtag med RFID, men skal kobles til en computer for at fungere ??


2 spørgsmål mere.

Hvad er forskellen på en skandinavisk og en DIN låsekasse  ?? Google er ikke klar.

Kan et håndtag efter  DIN standard monteres på en skandinavisk dør ??

 Evolock kræver software med licens, bordlæser og programmeringskort. Evolock er jo en offline-læser, men den skal jo konfigureres for at virke. Du skal også kunne oprette og slette adgangsbrikker, ellers ryger idéen jo med adgangskontrol på døren. Er der personfølsomme oplysninger på din server, skal du også kunne dokumentere/logge hvem der har adgang og kommer i serverrummet, så ADK på døren giver rigtig god mening.   

DIN-Låsekasse er en europæisk standard, hvor låsecylindrene skal være et indbygningsværk som disse:


En skandinavisk Låsekasse (som fx en Assa Abloy) bruger ovale låsecylindre som fx 1660:


Så nej, man kan ikke bruge noget til DIN på en dør med skandinavisk Låsekasse. 


Skal man montere offline ADK på en dør, uden at lave mærker i døren, kan man montere en elektronisk låsecylinder med enten Mi-fare eller RFID, men du er i samme dilemma med software, licens, osv.

Jeg sælger og installerer rigtig mange offline låse, både fra Scantron og Salto - men den første dør er altid den dyreste. Hvor mange penge er du villig til at ofre?

 



Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Alternativt skal du købe noget forbruger-halløj som fx denne:

https://www.kopk.dk/products/jacob-jensen-mylock-borstet-alu?gclid=Cj0KCQjw19DlBRCSARIsAOnfRehvXlg9BMoExBiG53D3eJiReob-jlJKp59hIMhvLwiGI5GV0SYyMygaAheCEALw_wcB

Men jeg kender intet til den. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Der er ingen vrider så vidt jeg forstår det første indlæg. Derfor er stort set alle forbruger-halløj udelukket, med mindre han sætter en anden dør i med en anden låsekasse (da han ikke vil skade den lejede).


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Det lyder til at døren er bestykket med en normal modullåsekasse, formentligt er der blenddæksel over vrideren eller låsecylindre på begge sider. Uanset hvilke, så er det bare at montere en vrider. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Men som sagt, billigste løsning, som ikke ødelægger udseendet på døren, er at få udlejers accept på at montere en skjult karmoverføring i bagkanten af døren og så udskifte din nuværende Låsekasse med en magnetlås. Huller i væggen til kodetastatur, kortlæser, osv. Kan jo spartles. 

Den gamle Låsekasse kan du sætte tilbage i døren, når du flytter.



Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Mange tak for forslagene.

Dét jeg går efter er en simpel løsning, som jeg selv kan finde ud af , uden der skal laves ret meget om på døren. Fx bore 2 huller.

Nej der er ikke vrider i den, men der lås som det ses nedenfor.



Nu har jeg  langt om længe set, hvorfor det er en "skandinavisk" låsekasse - den har de 2 let vinklede skruehuller ved håndtagsåbningen. 

Jeg må nok opgive RFID-brikløsningen. Istedet kigger jeg på 

https://www.assaabloyopeningsolutio...ndle-door/    type 8810

Desværre kan den nok ikke findes i Tyskland, hvor den tilsvarende model kan fås til 125€

Selv om denne her ville være endnu bedre (tror jeg)

https://www.sicher24.de/tuerbeschlaege/assa-abloy-digitaler-tuerbeschlag-code-handle-langschild-ohne-lochung.html

Fortsat god påske



LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også