Radon igen igen

Nu har jeg gjort, som der utallige gange er blevet opfordret til, jeg har søgt i databasen efter radon, men fandt ikke hvad jeg søgte.

Der henvises til mange forskellige links o.a., men ikke noget byggeteknisk konkret, som jeg kan bruge cry .

Kan 225 mm polystyren gøre det ud for radonspærre, eller skal der lægges en plastfolie oven på polystyrenen.
Dette spørgsmål gælder for en konstruktion med gulvvarme i betonplade afsluttet med klinker :?:

For en konstruktion med gulvvarme i betonplade afsluttet med en lamelparket, er jeg klar over, at der skal være en dampspærre oven på betonen smile
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du støber betongulv med armering regnes dette for at være lufttæt (og dermed også radon tæt). Så du behøver ikke gøre mere ved selve gulvet. Men rundt langs kanten ved skillevæg/fundament skal der tætnes yderligere. Se fx.: http://www.sundolitt.dk/default.asp?pageid=41#Radon .
Radon er en luftart så kunsten er at lave gulvkonstruktionen lufttæt.

mvh
Jens
Det har du helt ret i Sennels.

Uhh, det er altså dejligt når tingene fungerer efter mit hoved biggrin
Hej

Hvis du limer din fugtspærre under trægulvet fast bag fodlister + i døråbninger, har du en effektiv radonsikring, og behøver ikke yderligere spekulationer i det rum.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis