Væltet væg, vinklet hul imellem 2 vægge, hvordan fikse?

billedet viser resterne af en væg der sluttedw i samlingen. Der er bruseniche på den anden side. Hvordqn kan jeg gøre dette pænt så det kqn males? Skal jeg fjerne hele den gamle væg der går ind og bare sætte et brædde på så det er hult ?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du bliver nødt til at pudse samlingen op med mørtel med lidt cement i. 


fase
S. Fabrin skrev den 13-04-2019 15:38:57

Du bliver nødt til at pudse samlingen op med mørtel med lidt cement i. 

 Har du et produkt du vil anbefale?

Det er jo tydeligvis en jungel derude, og jeg har kun brugt lynbeton til små reparationer på mit badeværelses gulv efter jeg har fjernet væggen .

Enig med de to andre. Og den pudsemørtel som der henvises til, ville jeg også selv vælge.

Jeg tror du blive nødt til at forskalle med et et brædt eller lign. Et stykke støbeplade ville være det mest optimale, da overfladen er glat, og suger ikke vandet ud af din mørtel. Ellers vil jeg væde 1000 kr. på, at dit hjørne ikke bliver lige, men kommer til at bølge til højre og venstre, fordi det er umuligt at styre i fri hånd.

Gør det over to gange, dvs. puds den første side op med forskalling. En dag eller to efter, kan du pudse den anden side op, og bruge den helt lige kant, som du nu har opnået ved at forskalle, til at pudse op imod.

Det du skal pudse ovenpå ligner umiddelbart gasbeton. Det suger vand som en svamp, og igen risikerer du at det suger vandet ud af din mørtel så det ikke hærder, men bare udtørrer og bliver porøs. 

Jeg ville gøre følgende:

1. Børst/støvsug væggen godt, så den er støvfri

2. Vand væggen med alm. vand. Når væggen er fugtig og ikke våd, kan du gå videre.

3. En relativ tynd blanding fliseklæb smørres på med en kalkkost eller pensel.

4. Imens fliseklæben stadig er våd, pudser du dit hjørne op.

Det kan være en god idé at smøre en lille smule fliseklæb på ad gangen, måske en halv meters penge op ad væggen. Som glad amatør kan det være svært at vurdere hvor hurtig man er, og pudsearbejdet skal foregå vådt i vådt, altså din fliseklæb må ikke tørre, inden der kommer mørtel på. Derfor ville jeg starte stille ud med fliseklæben   

Mange tak! Så er der noget at gå igang med. Og tak for den fine forklaring.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også