Gulvskinne ved dør - hvordan får man den af?

Jeg skal lægge nyt gulv i et værelse, men kan simpelthen ikke få alu-listen af i døråbningen. 

Jeg har fjernet skruerne, men den sidder helt fast stadig. Ikke engang med et koben kan jeg lirke det løst. Er der nogen der kender mekanismen og hvordan man får det af? 

Det er åbenbart ikke bare skruer ned i betongulvet. 



Mvh. AllanE
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der er ingen skjulte tricks i en sådan skinne; men måske er der en siliconefuge mellem klinker og alu. Så på med spartel og kniv og se om det ikke løser problemet


"Hvis du laver arbejdet ordentligt første gang, behøver du ikke lave det om"

Ok, jeg prøver med en kniv.

Men ved du hvad man skruer ned i? Det ser ud til, at der er en anden skinne eller lignende nedenunder (se skruehullet på billedet). Alle skruerne var halveret, dvs. uden spids.


Mvh. AllanE
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Nå måtte lige have fat i en større skærm. det kunne jo godt se ud til at der er skruet ned i noget alu, om det så er en skinne eller en form for dyvel er jo ikke til at vide; men de afkortede skruer tyder jo på noget "custom made". Men det bliver jo interessant, når den kommer af.



"Hvis du laver arbejdet ordentligt første gang, behøver du ikke lave det om"

Tak for hjælpen. 

Jeg fik løsnet en aluliste et andet sted i huset, hvor der er trægulv på den ene side og tæppe på den anden. 

På billedet herunder har jeg vippet listen op 45 grader (kan ikke tage den helt af, uden at ødelægge malingen i dørkarmen).

Der er en skinne nedenunder, som ser ud til at være støbt ned i betonen. Eller beton er banket ud og skinnen limet fast til betonen. Det er en rimelig voldsom løsning, synes jeg. Men ok, så er man sikker på ikke at skrue ned i gulvvarmen.



Mvh. AllanE

Ja det er ikke alle der hopper over hvor gærdet er lavest. Det vil også være svært at bore så præcise huller i beton at du får centreret skruerne helt i skinnen, og skæve skruer er ikke noget der pynter. Men det der er støbt ned ligner det ikke et rundt rør ?. Og ved klinkerne giver det du god mening at fuge, så der ikke kommer vand ind når der vaskes gulv. Og Allan, er det noget du har arvet ?


"Hvis du laver arbejdet ordentligt første gang, behøver du ikke lave det om"
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Nej det er ikke rundt / et rør. Det ser ud (og føles) som en "U-skinne" med lige sider. 

Det er ikke arvet, men mit eget hus. Det var dog bygget et år tidligere, da vi købte det i sin tid   


Mvh. AllanE

I øvrigt giver det rigtig god mening, det du skriver. Det må være svært at få et godt resultat på andre måder, selvom det lige umiddelbart virkede voldsomt.


Mvh. AllanE

Ja der som godt som altid en forklaring på, at det perfekte koster mere, end der er "ligesågodt". Når du nu skal vippe skinnen op, er det måske en god ide at sætte en japan spartel op ad karmen, det må der være plads til (ca. 2/10 mm.)


"Hvis du laver arbejdet ordentligt første gang, behøver du ikke lave det om"

Det er en helt almindelig løsning med en U-skinne nederst som øverste skinne trykkes ned i.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også