Byg-selv-autocamper

Er der nogen der har prøvet selv at indrette en camper? Jeg har en 6-personers minibus der skal indrettes med 2 sovepladser  samtidigt med at der stadig skal være plads til et par passagerer

Er der nogen der har prøvet selv at indrette en... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er med på at bilen skal være på hvide plader og det måske er et tvivlsomt projekt økonomiske i forhold til at købe en brugt autocamper.
Men man kunne lave den som man ønskede og det var bare i det hele taget et fedt projekt.
Men frygter der er 1000 regler der skal tages hensyn til. 
Bare lige for at nævn et par ting:
Bilen ændrer anvendelse fra "persontransport" til "beboelse". D.v.s den skal syn, vejes, vægtafgift ændres (grøn ejerafgift).
Og der skal formentlig betales registreringsafgift til staten, d.v.s du skal forbi Skat (Vurderingsstyrelsen).
Det lyder dyrt og omstændigt - sådan er det (desværre) i Danmark.

Træd ikke på mine ledninger :o)
Jeg tror du tager fejl Bobenotot ift registreringsafgifter. Sagen er, at campere købt med indbygget køkken har fået en afgiftsnedsættelse ift til personbiler. Derfor koster det penge, hvis man fjerner køkken oa fra en camper. Og ikke omvendt
Vi har en "camper" vi selv har lavet i en Fiat Ducato. Da vi købte den var den i brug som handicaptransport med kørestolslift og indregistreret som personbil med 6 siddepladser, Nu er liften fjernet, og den er stadig registreret som personbil på almindelige plader. Vi har indrettet den så vi kan overnatte, men vi har ikke fjernet sikkerhedsselerne! Når vi kører i den som camper, har vi kun 4 siddepladser, men det sidste dobbeltsæde kan hurtigt monteres, så vi har en 6-personers igen
Hvis man piller køkkenet ud af en camper, så falder hammeren, netop fordi anvendelsen skifter.
Det modsatte er ikke tilfældet. Bare fordi du monterer et køkken i en bil, så slipper du ikke billigere i registreringsafgift, og får en check retur.
Reglerne for Grøn Ejerafgift er også forskellig, afhængig af anvendelse. Se bare forskellen mellem trailere på gule plader og campingvogne!
Derfor er det altid en god ide at spørge Vurderingsmyndigheden, før du bygger om. Måske skal der betales "helt ny registreringsafgift", måske bliver man godskrevet noget af den "gamle registreringsafgift".  


Træd ikke på mine ledninger :o)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis