Stikkontakt istedet for kontakt

Hej Kyndige gør det selv folk

Jeg er så småt færdige med mit renoveringsprojekt, og skal erstatte en kontakt som ikke gør noget til en stikkontakt.

Snakkede med elektrikeren om hvordan jeg skulle sammensætte det, men det fik jeg ikke skrevet ned og nu er jeg lidt i tvivl om sammensætningen.


Som det ses på billedet skal den øverste kontakt være som den er. Den nederste kontakt gør ikke noget, men den vil jeg erstatte med en stikkontakt.

Elektrikeren (som jeg husker det) at den sorte lus skal ned i stikkontaktet og så skal den sorte ledning have en muffer. Og så skal jeg tilslutte den blå og jordledningen.

Så kan i se om det  er rigtigt hvis den sorte lus sættes i N, den blå i L og så Grøn til Jord?


På forhånd mange tak

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Vil tro det er sort lus i L da det må være fase der føres videre fra korrespondancen øverst. Den blå føres så til N og den samlemuffe der var på den blå eller jord an så bruges til at afslutte den sorte ledning der var mellemledning tidligere. 

Uden jeg skal påstå at være ekspert klog så er vi vel iøvrigt udenfor gør det selv området her? Når man skifter til en anden type indsats kræver det vel autorisation? 


Ask
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis