Lave shuntskab på badeværelse - regler for udførelse

Hej alle

Jeg ønsker at skære et hul i min eksisterende lette badeværelsesvæg (fugtigzone) for at etablere et shuntskab, som skal føde de bagvedliggende rum (se vedhæftede billede udført i "bedste" 'MS paint stil').  

Min tanke var at opbygge "skabet" i 2 lags vådrumsgips med 19 mm. krydsfiner bagved, til at skrue shunt og styreenhed fast i. Skabet forbliver inde i huset/indenfor dampspærren. Som låge, der ville jeg blot benytte en Knauf Clips on standard låge i enten 400x400 eller 500x500.  

Er opbygningen med vådrumsgips og krydsfiner den korrekte måde at gøre det på? Er der andre ting/regler, som jeg bør være opmærksom på? 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
På den placering mener jeg ikke der er problemer. Der vil ikke komme sprøjt fra bruser så vidt jeg kan se. Hvis rummet er lille er hele rummet godt nok vådrum zone og så skal du i realiteten have din vådrums membran til at fortsætte. Er badeværelse af lidt ældre dato er der sikkert ikke etableret membran.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 10-04-2019 19:27:02

På den placering mener jeg ikke der er problemer. Der vil ikke komme sprøjt fra bruser så vidt jeg kan se. Hvis rummet er lille er hele rummet godt nok vådrum zone og så skal du i realiteten have din vådrums membran til at fortsætte. Er badeværelse af lidt ældre dato er der sikkert ikke etableret membran.

Hej Erik

Rummet/gulvarealet er større end de 3.25 kvm. som ville kvalificere det som vådrum, og der er et fornuftigt stykke fra brusekabinen, som ligger i indhakket til højre for billedet. Jeg vil vove at påstå, at det er nærmest umuligt at sprøjte vand derom. 

Jeg mener at er ombygget omkring 2010-2012, så jeg vil forvente at der er vådrumsmembran i vådzonen. 

Så opbygningen mener du vil være OK? 

Det kan jeg ikke se noget galt i.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis