Skift af lampeudtag

Hej 

Jeg er igang med en mindre istandsættelse af et køkken. I køkkenet var der en træ liste på væggen over køkkenbordet hvor der sad lampeudtag. Jeg har fjernet listen, og bagved var der små grønne dåser. Min plan var så at montere underlag( hedder det ikke det?) og sætte nye lampeudtag i. Men da jeg kom hjem og ser bagpå det indkøbte udtag, står der at det skal monteres af en elektriker. Så nu er jeg lidt i tvivl om jeg må installere den nye selv, da det jo ikke er en "ny installering". Jeg har vedhæftet billeder af det gamle udtag der sad i trælisten, og det nye udtag og underlag. På forhånd tak for svar. 

Mvh. Heine

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ved ikke om det er lige på grænsen, men havde det været en stikkontakt må du gerne selv montere. Jeg ville ikke have betænkeligheder med at montere selv.


Søren O

Jeg skal ikke kloge mig på lovligheden, men det er nu rimeligt nemt at indsætte det lampeudtag i den grønne dåse.
Du skal ikke bruge det udvendige underlag der er til venstre på dit første billede. Men blot montere de 2 blå ledninger i lampeudtagets klemme der er mærket nul (N) og den hvide ledning (tændledning fra afbryderen) i klemmen  M1 og skrue lampeudtaget fast i den grønne dåse.

Og i øvrigt velkommen til   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis