Afmontering af planlimet vask

Hej
Jeg er ved at renovere køkkenet i vores nykøbte hus.

Bordpladen skal skiftes - men vasken vil jeg gerne beholde. Den er i stål (eller lignende materiale) og er planlimet.

Den er enten limet eller fuget fast (har fjernet klemmerne). Har forsøgte at lire en skruetrækker ind under, men uden helt. 

Har I nogle foreslag til hvordan jeg kan fjerne vasken uden at lave buler i den?

Eller bør jeg bare give op og punge ud for en ny? :) 


5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan starte med at fjerne for- og bagstykke af bordpladen ved vasken. Det må kunne saves over med en multicutter. Så har du langt lettere ved at løsne vasken.


Søren O
Og så varme ned på kanten af vasken. Det kan gøres med en el varmepistol med moderat varme og husk tålmodighed så varmen får lov at fordele sig . Men det er klart at det er lettere når bordpladen er skåret i stykke så man kan tage en side ad gangen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Vil arbejdet med varmepistolen ændre farven på metallet? 

LÆS moderat varme.
Det skal ikke varmes op til mere end 70 - 80 grader, så begynder limen at blive blød. Og tålmodighed så den er blød hele vejen rundt.
Jeg vil tro at du skal op på 4 - 600 grader før metallet ændrer farve.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hvis du er i tvivl om du kan styre varmepistolen kunne du prøve med kogende vand - som skrevet, skær pladen i bidder og øs vandet. Burde varme uden at misfarve. 

Hvis du har et fyr der kan skrues op til 80-90 grader kan det gøres med bruseren

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis