Støbe gulv i spartelmasse?

Hej

Jeg har et trin på 10cm ned på mit toilet (ikke badeværelse/ikke vådrum?)

Rummet er 130x160cm.

Det er jeg ved at renovere og det skal op i niveau (5mm under øvrige gulv) med 60x60 klinker.

Der er klinker i forvejen.

Jeg ligger 30mm flamingo på gulvet og 10mm opbad væggene. På flamingoet ligger jeg 4mm rionet som vvs'eren kan sætte gulvvarmeslangen i.

Klinken er 9mm og jeg regner med 6mm lim. (10mm tandspartel) 

Så er der plads til 55mm beton. 

Mit spørgsmål går på om jeg bare kan fylde weber gulvspartel grov med fiber i som kan tage op til 70mm ujævnheder?

Underlaget må jo siges at være solidt. 

Jeg tror nemlig ikke at jeg selv kan støbe så jævnt et gulv som det kræver.

Hvad siger i til det? 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

At det er noget klamp når der ikke kommer mere isolering i. Der skal 300mm i gulvet og ikke kun 30.



 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Kermit_369 skrev den 08-04-2019 19:59:23

At det er noget klamp når der ikke kommer mere isolering i. Der skal 300mm i gulvet og ikke kun 30.


 Nu er det en lejlighed på 2 sal så jeg tror at dem nedenunder ville være noget træt af at få sænket loftet på toilettet 🤷‍♂️

Beklager opstødet, men jeg kunne jo så heller ikke lige lure det med 2. sal   

Så synes jeg da det lyder fornuftigt nok, men om Weber spartel kan bruges ved jeg ikke. 


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Hvorfor vil du støbe? der findes andre løsninger til formålet.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

I det her tilfælde ville jeg heller ikke støbe. Det kan udføres med opklodsede strøger, varmefordelingsplader og gulvplade klar til fliser. Ydermere giver det mere isolering så varmen ikke fiser ned til underboen. Det her kunne være en løsning: https://www.bygmax.dk/gulvvarme-fliser-bjaelkelag-toerre-rum

Hvis man støber skal du også sikre konstruktionen kan holde til vægten.

Har du overvejet om dine fliser måske er for store til rummet størrelse (æstetisk)? Der kan jo kun ligge 2 stk på den ene led og knap 3 på den anden. Store fliser er populære, men det kræver ofte store rum. Jeg er klar over at der måske kan være andre årsager til valget.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også